voor een nieuwe/mogelijke eigenares

  • Anneb

    Hallo allemaal,

    Mijn moeder is net bij de dokter geweest en die stelde voor om een scootmobiel voor haar aan te vragen.

    Op dit moment heeft ze een heel erg beperkte bewegingsvrijheid, en ik woon ver weg dus kan ook niet vaak zeggen ik kom even langs. Zelf vind ik het een super goed idee! Maar mam is er nog niet erg enthusiast over. Ik denk dat ze vind dat het de ‘gehandicapt’ sticker erg vergroot en dat ze zich misschien te veel druk maakt met wat anderen er wel niet van zouden denken.

    Daarom vraag ik aan jullie of jullie misschien willen vertellen hoe het hebben van een scootmobiel jullie leven heeft veranderd. Hoe anderen er op reageren en wat je er zo al mee doet. Dan laat ik mam later weten dat ze hier moet komen lezen!

    Waar ik zelf nieuwsschierig naar ben, je wordt natuurlijk druip nat als het regent? Kan je er paraplu aan vast maken ofzo?

    Ik hoop op bemoedigende reacties voor mijn mams!

    Bedankt,

    Anne

  • Wouter

    Hoi Anneb,

    Ik ben geen scootmobiel bezitter maar ik geef cursussen op de scootmobiel en op de brommobiel.

    V.w.b. je vraag een paraplu is op de scoot niet handig, zoniet ondoenlijk. ( Valse ) schaamte gaat vaak over op het moment dat de bereider of bereidster er een aantal keren mee op pad is geweest.

    Om droog van a naar b te komen is een brommobiel denk ik de beste optie. Het nadeel is dat deze niet vergoed wordt.

    Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.

    Gr. Wouter

  • Leo

    Hallo Anneb. Ik ben in het bezit van een scootmobiel en ben er heel blij mee,het is mijn derde wagen. Ik heb hem 5 jaar geweigerd dacht er net zo over als je moeder. Maar ik heb een helehoop verpest voor mijn vrouw en vrienden waar wij mee op vakantie gaan. Kon niet ver lopen dus naar buiten stukje lopen en zitten en met een taxi terug. Toen moesten wij verhuizen omdat onze woning niet aangepast kon worden. Daarna kreeg ik mijn eerste scootmobiel er gaat een wereld voor je open, de monteur die hem kwam brengen is maar weggegaan want ik kwam niet meer terug. Ik kwam mensen tegen die ik in jaren niet gezien had. Er kleeft een nadeel aan en dat is dat ik nu van mijn vrouw boodschappen moet doen en daar heb ik een hekel aan. Mijn laatste scooter heb nu 2,5 jaar en staat bijna 14000 km op de teller dus ik gebruik hem wel. Je moeder kan ook bij een revalidatiecentrum een proefrit maken.

    Groeten en haal ze over Leo

  • Leo

    O ja voor wat betreft het nat worden als het regent. grote fietscape en je blijft droog

    Leo

  • roelie sanders

    ook ik zag er tegen op mijn man zat is bedenkelijk te kijken,een paar kennissen zagen mij lopen met de rolator, en die zeide n je moet een scoot mobie l aan vragen,de kinderen het gaat veel te hard met jou dat moet je niet doeneerst aangepaste woning en een rolator,maar ik heb er een aan gevraag en ik krijg er een deze week nog,ik heb al proef gereden en ik kan niet af wachten als hij komt de oprij platen liggen eral.en vragen de kinderen hebje de scoot al,en mijnman ver heugt zicher nu ook op omdat hij nuziet hoe beperkt ik benik ben hart patient een hart operatie gehad ,een lichte hersen in farct en atrosedus wel doen groetjes roelie