Hond naast scootmobiel.

  • yolanda

    Weet iemand misschien hoe ik mijn grote hond kan leren naast de scootmobiel te lopen/rennen? Doordat ik met een rollator loop, kom ik niet ver en heeft hij dus weinig conditie. Die conditie wil ik langzaam gaan verhogen door hem naast de scootmobiel mee te nemen. Ik heb het geprobeerd maar hij gaat er steeds voor lopen met alle gevolgen van dien.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

  • Elly Tammer

    Hallo. mijn hond loopt heel goed naast mijn scootmobiel. ook ik had hem eerst naast mijn rollator, maar toen dat niet meer ging, moest hij naast de scoot.

    Ik heb bij de dierenwinkel een Sprinter gekocht en deze vast gezet aan de scootmobiel, werkt perfect. Een Sprinter is een buigzame veer aan een ijzeren stang, waaraan ook een touw zit, dat je vast maakt aan de halsband van de hond, net als een riem. Ze zijn heel diervriendelijk en goed voor een hond. Ze worden ook vaak gebruikt naast de fiets, dan kun je beide handen aan het stuur houden.

    Ik ben er heel blij mee.

  • scootmobielster

    Dan moet de springer wel aan je scoot bevestigd kunnen worden, bij die van mij is dat niet mogelijk, dus moet ik met 1 hand sturen en m'n hond vasthouden. erg vervelend , want ik kan dan geen richting aangeven.

  • Steven van der Heide

    Hoi Yolanda,

    Kort geleden heb ik een scootmobiel verkocht aan een meneer met dezelfde vraag. We hebben toen een zogenoemde “sprinter” aan het frame van de scootmobiel bevestigd. Met een simpele handbeweging was de sprinter ook weer te verwijderen. Het vergde wel enige aanpassingen aan de originele sprinter.

    Groeten,

    Stevenyolanda schreef:

  • marinda

    Mijn hond loopt gewoon aan zijn riem naast de scootmobiel. Ik heb een Sterling XS Elite.

    Ik doe het hengsel van de riem gewoon aan mijn stuur aan de rechterkant. De riem hangt er dus los aan. Ik heb een rol-riem (die dus tot 5 meter uit kan rollen) en een korte riem. Zo heb ik beide handen vrij voor de scootmobiel. Ik kan nl mijn linkerhand niet goed gebruiken.

    Als het nodig is, trek ik de riem weer in. Intussen heb ik er zoveel handigheid in, dat ik de riem eraf kan halen zonder het gas los te laten :)

    De hond heeft ook geleerd altijd rechts van mij te lopen zodat hij me niet voor mijn voeten loopt en niet in de knoop draait met de riem. Want als je een hond hebt die hard trekt of alle kanten op gaat is zo'n springer of sprinter (?) misschien een beter idee.

    Oh ja en als hij moe is, gaat hij altijd bij mijn voeten zitten. Maar hij mag ook gewoon regelmatig los.

    Als ik even een winkel binnen moet, kan ik de hond ook gewoon vast zetten aan de scooter (aan de mand bijvoorbeeld). Maar dat werkt denk ik alleen bij een wat kleinere hond.

    Groetjes Marinda

  • Muriël

    Mijn hond (newfoundlander) loopt ook naast de scoot ik doe de riem om de armleuning. Ze heeft heel snel geleerd naast de scoot te lopen, niet ineens te stoppen om te plassen, de commando's rechts en links kent ze (handig als ik een zijstraat in moet) let op (bij kruispunten, gaat ze wat langzamer lopen) en Wacht (als ze moet stoppen) het gaat perfect……alleen bij het loslopen als ik haar roep, zie ik haar wel eens denken….even wat treuzelen…want wat denkt ze te gaan doen dan??? Succes met je hond….maar het gaat vast lukken…veel plezier op jullie tochten.

  • Henriëtte de Swart

    Hallo,

    mijn moeder van 87 is pas geopereerd aan haar heup. Wij hebben haar hond (Maltezer leeuwtje) op gevangen.

    Zij loopt nu met een rollater en heeft haar hondje sinds gisteren weer terug. Het uitlaten valt haar zwaar.

    Hoe kun je het best een hond uit laten naast een rollater, is daarom mijn vraag.

    Vriendelijke groet,

    Henriëtte.

  • Gonnie

    Ik loop met de rollater, mijn hond naast de rollater (teckel) en dat gaat uitstekend in het begin had hij de neiging om voor de rollater te lopen maar hij gaat heus wel op zij als de rollater zachtjes tegen hem aanrijd en dan gelijkertijd hem met de riem naast de rollater leiden.

    Daar waar ruimte is speciaal voor honden gaat hij los, dan rent hij even goed uit. De riem haak ik vast aan het handvat.

    Hij vind het nu heel normaal en blijft altijd keurig naast mij lopen.

  • Kyra

    Ik heb een kruizing labrador/mechelseherder, ik rij nu al ruim een jaar op mijn scootmobiel ik heb een leren honden riem gekocht en de riem om de armleuning van mijn scootmobiel gedaan werkt ideaal en mijn hond vindt het heerlijk om naast de scootmobiel te lopen of te rennen. Maar ik heb wel een hondentuigje gekocht voor haar want als je een gewone halsband neemt en de hond wil rennen naast de scoot dan hangt ie zich bijwijze van gewoon op heb in het begin een slipketting gebruikt van mijn overleden hond nou dat was geen succes hondentuigje gekocht nou werkelijk ideaal.

  • wana

    Ik heb ook de riem aan de leuning, gewoon commando ‘naast’ en zachtjes twee keer ‘aangereden’ zonder medelijden (ik heb een mechelaar en ze kan tegen een stootje en leert snel!)

    Misschien de lijn korter en zolang een slipketting?

    links en rechts doe ik ook,alleen een plas of poep dan gaat ze wel in de remmen,maar dat is mijn eigen fout geweest..nu zie ik precies wanneer het zover is en dan stop ik. Ook ideaal:

    Dat is op een plek waar je geen opruimplicht hebt.

    Commando ‘negeren’ heb ik voor afleiders als andere honden of ballende kinderen en ze weet dat ik blijf doorrijden.

    En als ik de riem vast heb kan ik ook ‘eromheen’ zeggen en volgt ze mn vinger om de scoot heen (geleerd met piepkleine stukjes franse kaas,deed ze alles voor)

    Bij de winkel zet ik dr aan een paaltje naast de scoot. Maar alleen hier bij het winkelcentrum in de buurt,niet bij grote winkelcentra.

    succes.