en nu

  • Tasja

    Hoi allemaal,

    Ik ben een dame van 27 en nu ben ik door een foute diagnos blijvend invalide, het is op dit moment zo erg qua pijn etc dat ik niet naar buiten kan ik word gek wil weg ff uit de dagelijkse sleur… Is dit voor jullie hier herkenbaar en zou een scootmobiel misschien ook iets voor mij zijn zodat ik gewoon mijn kindje uit school kan halen???

    Groetjes,

    Tasja

    p.s. het is blijvende invaliditeit aan mijn linkerbeen waardoor ik niet meer kan lopen…

  • scootmobielrijdster

    Hoi Tasja,

    Je kunt bij de afd. wvg (wet voorzieningen gehandicapten)van je gemeente een scootmobiel aanvragen, ik heb een scootmobiel met kinderzitje, bevalt prima, ik blijf er mobiel en zelfstandig mee.

    Als ik de hele dag binnen zou moeten zitten, zou ik ook gek worden hoor.

    Ik heb een pijnlijke spierziekte en kan nog een pas of drie lopen, zit dus in huis en om de deur in een rolstoel en voor boodschappen en lange afstanden gebruik ik m'n scootmobiel.

    Veel succes!!

  • marinda

    Ik ben op mijn 19e gehandicapt geraakt door een zwaar ongeluk. Een jaar later pas kreeg ik een scootmobiel en er ging een wereld voor me open. Eindelijk kon ik eens alleen weg, al was het maar om een boodschapje of even naar iemand toe. Dus ik zou zeggen: Vraag er gewoon een aan bij de WVG. Het is echt super!!! Oke je moet er even doorheen om als jonge vrouw met zo n karretje over straat te kunnen maar dat weegt echt niet op tegen alle voordelen, namelijk je zelfstandigheid!!! En mensen kijken echt niet zo raar hoor!!!

    Ik zou dus zeggen: Vraag er eentje aan! Wat je ook eens zou kunnen doen, is naar de thuiszorg gaan en kijken of je er eentje kan lenen. Ook kun je langsgaan bij het plaatselijke bejaardentehuis en vragen of ze er daar een hebben om eens een rondje te proberen!