3e Landelijke Scootmobiel Dag Deventer 2006

  • Hannelore

    Op 17 juni 2006 wordt door de Gehandicaptenraad te Deventer de 3e Landelijke Scootmobiel Dag georganiseerd.

    Voor informatie hierover en aanmeldingsformulier kijk op

    http://home.hetnet.nl/~h-51/index.html

  • Nico de Jongh

    Ik heb toch gelezen, dat ie mislukt is, omdat jullie de organisatie aan de professionals van de gemeente over hadden gedragen ?

    Eigen schuld dikke bult, zou ik zo zeggen.

    Hoe zit het precies

  • randa verweij

    Kunt u mij op de hoogte houden als er weer zo'n dag is???

  • Hannelore

    Ik weet niet waar u dit gelezen heeft, ik weet daar niets van. Wij, dus mijn man en ik zijn gewoon mee gereden en volgens ons en allen die ook erbij waren was het weer een vol succes. Als u het krantenartikel bedoeld dat u in uw MSN-groep gepubliceerd heeft, dan heeft u het zeker niet goed gelezen.

    Dat er vanuit Twente de mensen deze keer niet konden komen ondanks dat ze dat dolgraag wilden, kan je de organisatie van de Landelijke Scootmobiel Dag niet aanrekenen. Dat ligt geheel daaraan dat de clubs in Twente deze keer geen vervoer hadden uit gebrek aan sponsors.

    En waar u het vandaan heeft dat de organisatie aan de professionels van de gemeente zou hebben overgedragen weet ik ook niet, want ze hebben het net als in voorgaande jaren in eigen hand gehouden. De Landelijke Scootmobiel Dag in Deventer wordt al vanaf het begin georganiseerd door de Gehandicaptenraad Deventer. Alleen was er dit jaar hulp door verschillende organisaties. En als je hulp krijgt moet je dat volgens mij niet afslaan.

    Mijn conclusie: U hoort de klok luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

    De volgende Nationale Scootmobiel Dag te Deventer is op 16 juni 2007

    Opgave via e-mail: gehandicaptenraaddeventer@home.nl

    Misschien dat u dan ook erbij bent en daarna zelf over mee kan praten?

  • Hannelore

    De details weet ik nog niet, maar ik weet wel al dat de 4e Landelijke Scootmobiel Dag Deventer op 16 juni 2007 gehouden zal worden. Ik wil u graag op de hoogte houden en u eveneens een mail sturen als de uitnodigingen verstuurd worden.

  • Nico de Jongh

    waarom blijven jullie jezelf landelijk noemen, terwijl de vorige mislukt is en er buiten twente niemand kwam. Zijn er ooit wel eens meer dan 4 interlokalen geweest ?

    Wie organiseert het nu eigenlijk ?

    een scootmobielclub ?

    een gehandicaptenraad ?

    een ambtenaar ?

    Profesionalisatie is de dood in de pot, scootmobielactiviteiten moeten door scootmobielclubs van scootmobilisten georganiseerd worden.

  • Nico de Jongh

    inmiddels je voorgaand bericht gelezen

  • Hannelore

    Alweer heeft u het over mislukt. Volgens mij wilt u het gewoon zo zien.

    Ik zelf kom niet uit Deventer en mijn man en ik zijn voor alle 3 tochten in Deventer geweest en zullen er ook de volgende keer zijn. Ik ga niet optellen uit welke plaatsen de deelnemers kwamen want u gelooft het waarschijnlijk toch niet, want volgens mij bent u gewoon jaloers dat het daar in Deventer zo goed gaat. Misschien zouden ze het de volgende keer zelfs “Internationale Scootmobiel Dag” kunnen noemen want er was zelfs en Duitse deelnemer aanwezig.

    Zoals ik al schreef word de Landelijke Scootmobiel Dag georganiseerd door de Gehandicaptenraad Deventer. Als u de aanmeldingsformulieren gelezen had, dan had u gezien door wie het georganiseerd werd. En trouwens, volgens mij leest u de stukjes die u zelf op uw “El Papa-mobiel” zet niet, want daar staat het ook duidelijk op. Misschien dat u de volgende keer de artikelen eerst even gaat lezen, want dan weet u zelfs de antwoorden op uw vragen die u daar boven heeft gesteld.

    De personen die het elk jaar organiseren zijn allen, als u het zo wilt zien op hun manier professionals, want ze zijn allen scootmobielrijders en zitten ook in het bestuur van de Scootmobielclub “Deventer Stokvisrijders”, die na de 1e Landelijke Scootmobiel Dag is opgericht. Deze club is opgericht alleen door scootmobielrijders en niet in samenwerking met een seniorenorganisatie zoals bij u, want in Deventer zijn van begin af aan ook jongere mensen lid van de club.

  • Nico de Jongh

    Natuurlijk was ik jaloers op het succes van de zgn 1e landelijke (?) Scootmobieldag en de prachtige foto van de hele stoet op de IJsselbrug.

    Temeer omdat ik daarvoor al mijn ongenoegen over de naam had kenbaar gemaakt, omdat de eerste Scootmobielclub (De Vrijbuiter uit Tilburg) toen al 10 jaar bestond en die dame uit Oisterwijk al 7 jaar scootmobieltochten had georganiseerd.

    Ik denk dat die clubs en scootmobilisten die al 10 jaar iets organiseren allemaal wel eens een extra-regionaal of verdwaalde Belg op bezoek hebben gehad.

    Zij waren uniek in Europa maar je hoorde hen niet over eerste of Landelijk.

    Maar ja een gehandicaptenraad wordt niet gekozen, maar benoemd door de gemeenten, dus van halve ambtenaren kan je alles verwachten. Zelf een claim op internationaal, als er een verdwaalde duitse (tukker ?) meedoet.

    Als ik de persberichten van onafhankelijke dagbladen mag geloven en dat doe ik eerder dan dames, die zeggen niet in de organisatie zitten, maar toch iedereen uitnodigen om bij haar in te schrijven, dan waren er de eerste keer maar vier van buiten het regio en dit jaar helemaal niemand..

    En dan gelijk ondanks protesten ook nog maar een Landelijke Scootmobielclub oprichten, waarom ? Om de 10tal reeds jaren bestaande scootmobielclubs in de omgeving te beconcureren ?

    Ik zal de eerste zijn, om het predicaat “Landelijk” te verlenen aan een Scootmobielclub, die een tocht organiseert en daarbij alle Scootmobielclubs of andere organisatoren uit het hele land uitnodigt en er voor zorgt dat de NS en Valys de beoogde deelnemers op die dag vervoert.

    NKs zullen alleen maar erkend worden, als iedereen mee kan doen en het over tijd en afstand gaat.

    Internationale evenementen WORDEN door mij ALLEEN MAAR ERKEND als de uitnodigingen via de Nationale bonden van Scootmobilisten lopen.

  • Hannelore

    Eigenlijk zou ik hier helemaal niet meer moeten antwoorden want u haalt allemaal dingen aan waar nooit over is gesproken of geschreven.

    Ten eerste ben ik van mening dat iedereen een landelijke scootmobieltocht kan organiseren en als ze in Deventer dat voor de eerste keer hebben gedaan, dan is dat voor hun de 1e Landelijke Scootmobiel Dag.

    Ten tweede is er nooit sprake geweest van het oprichten van een Landelijke Scootmobielclub, tenminste niet in Deventer. Ik weet niet waar u dat vandaan haalt.

    Er is in Deventer gewoon een Scootmobielclub opgericht en daar is toch niets op tegen? Of mag u dat alleen in Amersfoort??

    Ten derde haalt u NKs aan. Er is nog nooit sprake geweest over een NK. Want de Scootmobieltocht in Deventer is GEEN RACE maar gezellige tochten over 15 en 25 km.

    Ten vierde zijn de leden van de gehandicaptenraad geen hele of halve ambtenaren maar allemaal vrijwilligers, die hun vrije tijd opofferen voor andere gehandicapte mensen en dat het gehele jaar door, want zij hebben het geld niet om de meeste tijd van het jaar in Spanje door te brengen.

    Verder kan ik vertellen dat er wel degelijk mensen van buiten de regio hebben mee gedaan. Zoals ik weet ook de voorzitter van de Scootmobielclub Veenendaal. En de volgens u “verdwaalde duitse” was zeker geen tukker (volgens mij zijn dat ook geen Duitsers), maar kwam uit Soest in Duitsland en dat ligt aan de rand van het Sauerland.

    En ja, ik zit zeker niet in de organisatie van de Landelijke Scootmobiel Dag Deventer maar heb alleen een gedeelte van mijn site ter beschikking gesteld omdat zij dat nog niet hadden. Maar ja, hulp van iemand van buiten de organisatie mag men schijnbaar niet aannemen. Dat doet u zeker ook niet als u een scootmobieltocht organiseerd??

    Hiermee sluit ik de discussie.