vraagje

  • ria de graaf

    ik heb een vraag over het gebruik van een scootmobiel

    mag je met een scootmobiel over een zandpaadje rijden?

    of in het bos?

    ons is niet duidelijk want volgens de gemeente mag je daar niet rijden

    alvast bedankt

  • Steven

    Technisch gezien kan het wellicht wel, maar als de gemeente het niet wil, dan zal de scootmobielgebruiker zich daaraan moeten houden. ria de graaf schreef:

    >

    > ik heb een vraag over het gebruik van een scootmobiel

    > mag je met een scootmobiel over een zandpaadje rijden?

    > of in het bos?

    > ons is niet duidelijk want volgens de gemeente mag je daar

    > niet rijden

    > alvast bedankt

  • roelie

    ja hoor dar mag je gerust rijde doe ik ook ,groetjes roelie

  • marinda

    ze zeggen wel dat het slecht is voor je scootmobiel. De onderkant kan beschadigen en lostrillen (is bij mijn scooter ook gebeurd helaas, en het was niet zomaar een, twee, drie gerepareerd. De hele motor was kapot en er moest dus een nieuwe op komen).

    Aan de andere kant vind ik: Je hebt je scootmobiel om te gebruiken en je bent al zo beperkt. Dus ik rijd gewoon overal waar ik naar toe wil!! Alhoewel ik sindsdien wel iets voorzichtiger ben hoor! Een zandpaadje is vrij lastig maar als het hard zand is, is het wel te doen. In het bos rijd ik ook gewoon maar dan wel zoveel mogelijk op de grote paden. Als je teveel van de gewone paden afgaat, heb je kans dat je vast komt te zitten :(

  • leo

    De scootmobiel zijn je benen. Dus kan de gemeente je niet verbieden om daar te rijden. Kijk wel uit voor grote hobbels of kuilen en zeker voor los zand want dan sta je zo stil.

    Groet Leo

  • Nico de Jongh

    Wij zijn volgens de verkeerswet gehandicapte voertuigen, datgene, waar we ons op de weg bevinden. Voetganger op het voetpad, fietser op het fietspad en brommer op de straat. We moeten ons houden aan de regels die daar gelden.

    Dus als je je op een onverhard pas bevindt, dan moet je je aan de regels daarvoor bestemd houden. Zo moet je voorrang verlenen op kruisingen aan alle andere verkeer, ook voetgangers van links.

    Vaak zijn zandpaden ruiterpadenen geen onverharde paarden, ook al zal je daar niet kunnen rijden, dan denk ik nog dat dat wel mag, mits je aan de regels houdt, hinneken en eigen poep opruimen enzo.

    Wel een leuke discussie; ik zou me niet neerleggen bij wat de gemeente zegt, maar om een in beroepbare beslissing vragen. waartegen je bij het arrondissements rechtbank in bewroep kan.

    http://groups.msn.com/ElPapamobil