Wij hebben een hoge auto, de yaris Verso en daar zou de scootmobiel ook in passen. Ons probleem is alleen hoe vindt je een bouwtekening of een kant en klaar geval waar je gebruik van kan maken om hem mee te nemen in de auto. Soms wil je een afstand overbruggen om er op uit te trekken en je hebt toch een beperkte tijd dat hij van zijn stroom gebruik kan maken en dan sta je daar….
Weet iemand een antwoord?
ik hou me aanbevolen!
Groetjes,
sanny
Sonja
Sanny,
Begin dit jaar ben ik ook tegen dit probleem aangelopen. Zelf heb ik begin dit jaar een scootmobiel tot mijn beschikking gekregen. Ik wilde echter veel meer dan mij alleen in mijn directe woonomgeving verplaatsen, dus heb ik naar een mogelijkheid gezocht om de scootmobiel in de auto mee te nemen.
Het bleek dat de scootmobiel in de Yarish Verso meenemen een kwestie zou zijn van passen en meten, dus heb ik voor een Renault Kangoo gekozen met een ingebouwde tillift om de scootmobiel in de auto te tillen. De Yarish is een veel leukere auto, maar de Kangoo is veel praktischer.
Het is echt ideaal. Ik kan nu overal naar toe, kom op plaasten waar ik nog nooit ben geweest en kan de scootmobiel zelf in de auto tillen zonder van iemand afhankelijk te zijn.
Mijn scootmobiel heeft een actieradius van 35 km en dat is ruim voldoende.
Heel erg bedankt zeg. Dit prikbord is een uitkomst!!!
Groetjes,
sanny
Loes
Hallo allemaal.
Mijn naam is Loes en ben voor het eerst op dit prikbord.
Ik zal me even in het kort voorstellen.
Mijn naam is dus Loes en ben 57 jaar en heb ruim twee jaar een scootmobiel.
Z`n vijf jaar heb ik wekedele reuma, woon in Noord-Braband.
Wij mijn man en ik hebben nu z`n 7maanden een peugot partner met een grijs kenteken, dat scheelt erg veel met de belasting het is een stuk minder betalen, en de auto rijdt op diesel.
Om de scootmobiel in de auto te krijgen gebruiken wij `n ijzeren plaat wel erg zwaar.
Ik had een tillift gevraagt aan de WVG maar er was geen deken aan, en omdat nu zelf te bekostigen is wel kostbaar.
Sanny zat die tillift bij jou al in de auto toen jij hem kocht, of heb je dat zelf laten doen.
Groetjas Loes
sanny
Geen van tweeën helaas Loes. We zijn aan het uitproberen hoe we zelf zoiets kunnen fabriceren. IK heb gelukkig een techneut als echtgenoot! Die dingen zijn veel te groot en nemen ook nogeens erg veel ruimte in (de motor). Toch wil ik graag zelfstandig weg kunnen dus we willen een oplossing bedenken. Als ik wat gevonden heb plaats ik het beslist!
Als iemand anders ideeën heeft, dat is heel erg welkom hoor!
Groetjes,
S@nny
leo
Hallo een alluminiumplaat met opstaande kanten van 5 cm hoog is vele malen lichter dan staal. Bij een plaatwerker kunnen ze dat zo maken en het kost een paar tientjes. groeten leo
>
> Hallo allemaal.
>
> Mijn naam is Loes en ben voor het eerst op dit prikbord.
> Ik zal me even in het kort voorstellen.
> Mijn naam is dus Loes en ben 57 jaar en heb ruim twee jaar
> een scootmobiel.
> Z`n vijf jaar heb ik wekedele reuma, woon in Noord-Braband.
> Wij mijn man en ik hebben nu z`n 7maanden een peugot partner
> met een grijs kenteken, dat scheelt erg veel met de belasting
> het is een stuk minder betalen, en de auto rijdt op diesel.
> Om de scootmobiel in de auto te krijgen gebruiken wij `n
> ijzeren plaat wel erg zwaar.
> Ik had een tillift gevraagt aan de WVG maar er was geen deken
> aan, en omdat nu zelf te bekostigen is wel kostbaar.
> Sanny zat die tillift bij jou al in de auto toen jij hem
> kocht, of heb je dat zelf laten doen.
>
> Groetjas Loes
wil
Er zijn aanpassingsbedrijven die de auto op maat aanpassen voor de scoot die er in moet al dan niet met lift of oploopplaat.
Bierman in Nieuw Vennep is zo'n bedrijf dat volledig ISO certificeerd auto's aanpast. Ook kleine auto's. Je staat versteld wast ze in een kleine auto nog voor elkaar krijgen!
Zelf heb ik een aangepaste VW Transporter bus sedert 2 weken, die ook door hen helemaal is aangepast om mijn scoot + rolstoel + electrische step mee te kunnen nemen. Zo heb ik altijd elk vervoermiddel bij me, zodat ik, afhankelijk van mijn konditie van de dag kan beslissen wat ik die dag wil gebruiken.
Ik ga ook nog informeren of de scoot en de step tijdens het rijden opgeladen kunnen worden met de autoaccu.
Veel sukses.
Albert Bolink
Kennis van me is afgekeurd en heeft 2ehands een Hymer Camper gekocht met onder het bed een hele grote ruimte. Daar gaat dus de scootmobiel in, en er staat ook zo'n honda agegraat die de scootmobiel oplaad.