hoe set ik hem op slot?

  • marcus

    mijn vader heeft een scootmobiel, maar als hij in de gang staat is de gang erg vol. Op de gallerei is plek maar het probleem is dat hij niet op slot kan. de wielen zijn dicht. Dus er past geen slot op. Heeft iemand hier ervaring mee. Alvast bedankt.

    Marcus

  • marcus

    marcus schreef:

    >

    > mijn vader heeft een scootmobiel, maar als hij in de gang

    > staat is de gang erg vol. Op de gallerei is plek maar het

    > probleem is dat hij niet op slot kan. de wielen zijn dicht.

    > Dus er past geen slot op. Heeft iemand hier ervaring mee.

    > Alvast bedankt.

    > Marcus

  • yolanda

    Marcus, als de sleutel uit de scootmobiel is, kunnen ze er niet mee weg dus staat hij in principe op slot. Even ongemerkt “wegtillen” gaat moeilijk daar de scootmobiel erg zwaar is. Op mijn scootmobiel zit achterop een hendel die je kunt overhalen om hem handmatig weg te rijden maar leken weten dit niet. Ik denk dus dat de scootmobiel van je vader redelijk veilig staat op de gallerij .

  • Leo

    Simpel een ketting om de bodemplaat met een hangslot en dan de ketting aan de regenafvoer of aan de galerijhek vastmaken.

    groet Leo

  • Leo

    O O Yolanda dat moet je niet zeggen want nu weet iedereen die hierop de mail kijkt hoe het werkt

    Leo

  • Sanny

    Bij ons zitten er in de muur cvan de carport twee grote dichte haken en daar hebben we twee geplastificeerde kettingsloten doorheen gehaald en die gaat om het stuurframe (heet dat zo?) In elk geval komt niemand er mee weg!

    Een idee misschien?

    S@nny

  • hillena

    ik denk dat er meer “leken”zijn die wel weten hoe je de scoot in de vrij kan zetten

    dan dat ze er niet zijn….mn man heeft de scoot niet gezien maar die vindt dat binnen 15 minuten uit….ik zou daar om denken risico is nog erg groot..ik weet het dan sinds vanochtend toen ze bij mij kwamen om een “passing”van het wvg dat er een “vrij”op zit..stel dat ik kwaad in de zin heb?…en er wel “1tje bij wil”….volgens mij zit er een beugel voor om het wiel heen toch? ik zou daar een ketting doorhalen dan rolt hij zowiezo al minder goed lijkt mij..succes

    ik kan niet wachten tot de mijne komt!!!!

    groetjes Hillena

  • Nico de Jongh

    De situatie is veel erger:

    De sleuteltjes van de 1 passen op de ander.

    Het is zelfs zo, dat het sleuteltje van de Sterling Elite ook past op de Booster Trophy 5 vernieuwd.

    Nog pikanter is, dat je alleen maar WA verzekerd bent en dus de diefstal verzekering een verzekering eigen risico van de gemeente is.

    Bij diefstal komt de verzekering niet eens kijken en moet de gemeente zelf een nieuwe geven,

    Dus als zij al zo onverschillig met hun spullen omgaan, wat zou jij je dan zorgen maken.

    De truck van het vrij zetten hebben de meeste dieven wel door, ik trek daarom de 2 verbingsstekkers tussen de gekoppelde natterijen uit elkaar en verstop de stekkers achter de accu.

    Ik heb nog nooit iemand gezien, die dat oploste

    http://groups.msn.com/ElPapamobil

  • Sanny

    Ja, het is logisch dat met dit doort sloten, die dingen overal op passen, ik heb namelijk een staafje.

    Als de scoot bij mij thuis in de kar voor de deur staat zit hij dan ook zonder sleutelte maar wel vast gemaakt met een dubbel en heel sterk kettingslot. Het is tenslotte niet mijn eigendom en ik ben blij dat ik hem heb gekregen. Ik ben ee verantwoordelijk voor dus ik geef geen gelegenheid hem te stelen…

    Groeten,

    S@nny

  • Qben

    Nico de Jongh Schreef:

    ——————————————————-

    > De situatie is veel erger:

    > De sleuteltjes van de 1 passen op de ander.

    > Het is zelfs zo, dat het sleuteltje van de

    > Sterling Elite ook past op de Booster Trophy 5

    > vernieuwd.

    >

    > Nog pikanter is, dat je alleen maar WA verzekerd

    > bent en dus de diefstal verzekering een

    > verzekering eigen risico van de gemeente is.

    >

    > Bij diefstal komt de verzekering niet eens kijken

    > en moet de gemeente zelf een nieuwe geven,

    >

    > Dus als zij al zo onverschillig met hun spullen

    > omgaan, wat zou jij je dan zorgen maken.

    >

    > De truck van het vrij zetten hebben de meeste

    > dieven wel door, ik trek daarom de 2

    > verbingsstekkers tussen de gekoppelde natterijen

    > uit elkaar en verstop de stekkers achter de accu.

    > Ik heb nog nooit iemand gezien, die dat oploste

    >

    > http://groups.msn.com/ElPapamobil