Hond naast scootmobiel.

  • tylani

    Hallo,

    mijn honden hebben ook altijd naast de scoot gelopen aan een korte leren riem die ik over de armleuning heen schoof.

    In het begin, als ze het nog moeten leren of als ze erg trekken (dat deed mijn vorige hond) heb ik een tijdje een halti gebruikt (das een soort hondenhalster).

    En idd ook een tuigje, voor langere stukken rennen.

    het helpt idd om de commando's voor rechts en links te leren.

    Tylani

  • AlbertBolink

    Hierbij een foto van de houder waaraan de hond meeloopt:

  • Albert Bolink

    Nog effe reageren: Het is een mooi hulpmiddel, maar je bent al gehandicapt anders rijd je geen scootmobiel. Moet die hond ook gehandicapt raken? Dacht het niet! Je kunt de mooiste hulpmiddellen hebben, maar als de hond plots stil houd en JIJ rijd met de scootmobiel door dan veeg je wel de straat schoon met de hond :X . En dat kan nooit de bedoeling zijn!

  • 3210

    Albert Bolink Schreef:

    ——————————————————-

    > Nog effe reageren: Het is een mooi hulpmiddel,

    > maar je bent al gehandicapt anders rijd je geen

    > scootmobiel. Moet die hond ook gehandicapt raken?

    > Dacht het niet! Je kunt de mooiste hulpmiddellen

    > hebben, maar als de hond plots stil houd en JIJ

    > rijd met de scootmobiel door dan veeg je wel de

    > straat schoon met de hond :X . En dat kan nooit de

    > bedoeling zijn!

    Nu ben ik al jaren gebruiker van ‘n rolstoel en daarnaast een scootmobiel, heb een hond en d’r is nooit iets gebeurd.

    Er zal ook niets gebeuren daar je je hond enerzijds onder appel/controle moet hebben en ik anderzijds ook nog dierenliefhebber ben en je dubbel zult opletten in het verkeer, niet dan ?

    Want mag je als je gehandicapt ben (met of zonder rolstoel/scootmobiel) geen hond hebben of zo ?

    Gezonde mensen fietsen toch ook met een hond naast hun fiets ?

    M.a.w., ook gehandicapten met een rolstoel/scootmobiel kunnen een hond mee nemen op hun tochtjes en da's nog leuk voor de hond ook !

  • Casper

    Ik heb inmiddels een pup van 8 mnd. die ik van klein af eerst achterom aan scootmobiel heb laten wennen,vervolgens ben ik op de langzaamste stand met haar aan een 2mtr lijn gaan beginnen met haar tussen mn benen mee te nemen naar afgelegen b weg/bos en daar haar rustig aan te leren naast me te lopen,dit had ze zo snel onder de knie,dat na 2 weken ik het vertrouwen had om de flexi te gebruiken,en nu gebruik ik op de weg een lijn van 1.50mtr. ze loopt altyd rechts van mij,zelf vind ik tenzij je een hond hebt die naar commando's luisterd zo een springer maar niks,want je kunt namelijk niet ingrijpen als het verkeerd gaat. Voor de vraag hoe je het opbouwt,ik heb een exlipse elite,mn hond is een engelse staffordshire, met weer boven de 23/30+ graden ga ik nooit harder dan looppas met dr,dat is snelheids knopje op iets onder helft,rennen hoeft niet want in looppas verbranden ze genoeg,en met te snel is de kans op een blessure ook veel groter. Heb je een klein soort hondje of pup wees dan voorzichtig dat die niet met zn pootjes of zelf onder de wielen van scootmobiel kan komen,neem dan bv eerste paar x ff iemand mee.ik hoop dat mn bericht wat helpt,succes

    Heeft iemand hier ervaring mee?

  • Martin

    Anonymous

    Ik heb ook de riem aan de leuning, gewoon commando ‘naast’ en zachtjes twee keer ‘aangereden’ zonder medelijden (ik heb een mechelaar en ze kan tegen een stootje en leert snel!)

    Misschien de lijn korter en zolang een slipketting?

    links en rechts doe ik ook,alleen een plas of poep dan gaat ze wel in de remmen,maar dat is mijn eigen fout geweest..nu zie ik precies wanneer het zover is en dan stop ik. Ook ideaal:

    Dat is op een plek waar je geen opruimplicht hebt.

    Commando ‘negeren’ heb ik voor afleiders als andere honden of ballende kinderen en ze weet dat ik blijf doorrijden.

    En als ik de riem vast heb kan ik ook ‘eromheen’ zeggen en volgt ze mn vinger om de scoot heen (geleerd met piepkleine stukjes franse kaas,deed ze alles voor)

    Bij de winkel zet ik dr aan een paaltje naast de scoot. Maar alleen hier bij het winkelcentrum in de buurt,niet bij grote winkelcentra.

    succes.

    Nooit een hond alleen laten bij een winkelcentrum - winkel s.v.p. Meer en meer verneem ik dat bendes erop uit zijn honden mee te nemen en ze te “gebruiken”voor gevechten ! Geef dit s.v.p. door aan uw bekenden ook.