Scootmobiel meenemen

• Sanny

Al een tijd geleden vroeg ik advies hierover en heb daar ook reacties op gehad. Destijds dacht ik het ei van Columbus te hebben gevonden om mijn scootmoniel te kunnen vervoeren in een auto die daarvoor groot genoeg is. Mooi niet dus!

De motor, die geplaatst moet worden om met een kabel de scoot in je auto te hijsen, is zo groot dat je halve achterbak dan gevuld is en je bent er meer dan ? 4000,00 voor kwijt. Wie een scoot heeft zal het met me eens zijn dat het leven tóch al extra duur is als je van zo'n ding afhankelijk bent dus die motor hebben we niet gekocht, Ook een soort opritje naar de auto was geen optie omdat je bij elke keer dat je dat gebruikt je auto beschadigt. Op een dag kwam ik bij het ziekenhuis en tot mijn verbazing stond naast mij een karretje op twee wielen met een hele kunststof overkapping en verder van aluminium dus lekker licht. Via een briefje achter de ruitenwisser kreeg ook nog eens te horen dat de eigenaar de auto liet aanpassen voor een electrische rolstoel en dat de kar in de verkoop kwam. Mazzel dus. We konden een kleinere auto gaan kopen met een trekhaak en de kar erachter en als je de kap open doet zakt de bodem van de kar van achteren naar beneden en de achterklep ook dus ik kan nu eindelijk zelf met de auto de scoot ergens mee naar toe nemen en de ruimte in de auto wordt niet aangetast.

Ik besef dat ik veel mazzel heb gehad maar misschien staan die dingen wel op de marktplaats of op Google te koop! Ik zou zeggen, als je dit aanspreekt, zoek eens. Ik zal een foto van de kar maken morgen dan zien jullie hoe hij er uit ziet. Hij past met onze nieuwe auto in één parkeerplaats als je hem een beetje schuin zet en dat kan (als hij leeg is) met twee vingers!

Ik hoop dat ik een idee lanceer dat wat licht brengt. Nieuw kosten deze karren zo'n ?2500,00 maar tweedehands zakt dat uiteraard flink!

Groetjes,

S@nny

• Sanny

Dit is een foto van de kar waar ik het over had….

Groeten S@nny

• leo

Hay Sanny. Een lier is niet nodig omdat mijn scootmobiel gewwon achteruit naar binnen gereden kan worden over een opvouwbare oprijplank van ongeveer 2 meter lang zodat de helling niet te stijl is. Ik heb een citroen jumpy maar een Hyunday of een Toyota is nog veel lager dan mijn citroen. groet Leo

• buurman89@gmail.com

Ik heb zelf een van de grootste scootmobielen en een hyundai H200 ik heb een plaat hout gekocht klap de stoel plat er hij rijd zich zelf achteruit zo naar binnen

• Bert

Wij hebben een peugoet partner diesel met een plank van € 20,- en daar past de scoot precies in. Het voordeel is dat het een grijs kenteken is en dat de belasting hiervoor het goedkoopste tarief is € 14,- per maand.