scootmobiel naar thailand

• margriet

Ik wil voor mijn schoonvader die in Thailand woont een scootmobiel meenemen of opsturen. Is er iemand die mij daarover wil informeren of tips heeft? Als ik informeer bij de vliegmaatschappij dan kom ik op enorme kosten om dat ding mee te nemen, 50 euro per kilo overgewicht aan bagage. Dat moet ook anders kunnen lijkt me.

• Nico de Jongh

Beste Margriet,

Ik heb nog nooit voor het meenemen van mijn Scootmobiel betaald, en ik overwinter al 13 jaar met scootmobiel. niet naar Spanje maar ook niet naar Brazilie.

Je moet de luchtvaartmijs uitspelen en net zo lang bij anderen vragen, totdat je er een hebt, die het voor niets doet.

Een goede tip : vraag ook eens naar een verzorgde reis, de toeroperator, die veel meer contacten heeft, zal druk uit gaan oefenen.

Tip 2: koop een gerenoveerd tweedehandsje bij ROC in Eindhoven, nog jaren goed voor 300Euro, en geen btw omdat je exporteert.

• buurman89@gmail.com

Je moet hen om te beginnen zonder accus versturen die kosten daar niks en dat scheelt je de helt van de kosten of anders per boot.