hier nog even een update van mij.
Ik heb een aanvraag gedaan bij de WVG om mijn baby straks mee te kunnen nemen op de scootmobiel. Dit is echter afgewezen. Ze zeggen dat er simpelweg geen oplossing voor is. En als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen, moet ik mijn kindje maar op bed leggen en gauw even weggaan (is letterlijk zo verteld!!). Oftewel, ik moet gewoon zelf een oplossing zoeken.
Ik heb inmiddels een BabyBjorn draagzak gekocht en ben ook nog op zoek naar een goed fietskarretje voor achter mijn scootmobiel. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik kan wel weer een nieuwe aanvraag indienen als mijn kindje straks eenmaal kan zitten, want dan kan er een fietsstoeltje op. Het was een beetje onduidelijk allemaal want een fietszitje zou volgens de WVG een algemeen gebruikelijk artikel zijn en ik weet dus niet óf ik het dan wél toegewezen krijg. Als ik het goed begrepen heb, moet ik zelf een zitje aanschaffen maar kunnen ze het wel moteren?? Ik zal de papieren er nog eens op nalezen!
Wel heb ik een toewijzing gekregen voor een draagsysteem voor mijn baby voor mijn rolstoel. In eerste instantie werd dit ook afgewezen maar toen hebben ze bij de firma van mijn scootmobiel iets nieuws gezien op een beurs. Dat is een frame wat aan je rolstoel vastgemaakt wordt van onderen. De stang komt dan tussen je benen te zitten en op die stang kun je een maxi cosi (of iets dergelijks) vastzetten. Mijn rolstoel moet dan twee weken naar de fabriek maar ik krijg zolang wel een andere te leen. Ze wilden dit niet té vroeg doen omdat het dan toch alleen nog maar in de weg zit. Ik denk dat het over een maandje of zo erop komt. Ik krijg dan die frame en zitje vergoed door de WVG.