3e Landelijke Scootmobiel Dag Deventer 2006

• Nico de Jongh

Ja het is beter dat jij de discussie aan je bestuur overlaat. Heeft een Landelijke Scootmobielclub geen bestuurslid belast met de publiciteit.

Jij begon deze discussie dus je hoort als eerste te stoppen

Je hoeft niet altijd het eerste, hoogste en laatste woord te hebben.

Het beste kunnen Scootmobilisten zich aansluiten bij een scootmobielclub voor gezellig gezamenlijk natuurtochtjes te rijden.

Een scootmobielclub kan het beste naast wekelijkse tochtjes, ook een instructieteam vormen, die scootmobilisten, die hun scooter ongebruikt in de kelder laten staan over de streep te trekken. Ook dient men de belangen van de scootmobilisten bij de gemeente te behartigen, omdat in de praktijk gebleken is, dat de GCraden vaak de prioriteit aan rolstoelen geven.

1x per jaar dient men een scootmobiel een plaatselijke Scootmobieltocht die voor iedereen open staat te organiseren.

Namen als eerste, landelijk, kampioenschap etc dienen met de Scootmobilisten Comunity Nederland kortgesloten te worden.

Voor het predicaat landelijk komt men alleen in aanmerking, als men alle scootmobielclubs een uitnodiging stuurt, met de NS een overeenkomst voor meerdere platforms heeft gemaakt of een regeling met Valys over het vervoer van Scootmobielclubs gemaakt heeft.Of met Welzorg over de huur van scootmobieltrailers bij de plaatselijke vestigingen.

Het bericht van de vrije onafhankelijk pers, dat er in Deventer een Landelijke Scootmobielclub opgericht ging worden staat op mijn site.

De naam NK Scootmobiel werd in 2004 en 5 van de Scootmobilisten Comunity Nederland gekaapt door de, ook al publiciteitsgeile, Jan Romme en zijn harem van de Stichting Nationale Fonds Ouderenhulp voor een promotiestunt in Zandvoort ter bevordering van het onzalige Scootmobielpoolen in verzorgingstehuizen, waarbij cynisch gesolt werd met seniele ouderen, die hun persoonlijke scootmobiel afgepakt was, door hen om piketpaaltjes te laten rijden en tot kampioen gekroond werden. (??????!!!!!!!)

Jan Romme heeft zojuist, onder dreiging van een kort geding, en de daarmee komende negatieve publiciteit, afgezien van de naam, maar helaas ook van het organiseren van deze leuke dag voor verzorgingstehuizen, omdat dat hem geen donaties meer oplevert.

Ook de vele scootmobielclubs bestaan uit vrijwilligers, hun besturen worden gekozen en niet door de gemeente benoemd en gesubsidieerd zoals de gehandicaptenraden.

Er zit weinig verschil tussen tukkers en westfalers en Soest ligt naast Amersfoort en er wonen veel Duitsers van net na de 1e wereldoorlog.

• Hannelore

Dit is echt voor de laatste keer dat ik antwoord geef.

Lees eerst eens wat eerder geschreven is, dan ziet u dat u dingen aanhaalt waar ik nooit over heb geschreven.

De discussie is niet door mij geopend maar door uzelf en ik heb alleen antwoord gegeven op uw aantijgingen. Tevens geeft u aan dat ik de discussie beter aan het bestuur van de “Landelijke Scootmobielclub” kan overlaten. Nou, ik weet niet waar die is, in ieder geval niet in Deventer.

Verder is het volgens u schijnbaar verplicht om alles eerst via de “Scootmobilisten Comunity Nederland” kort te sluiten. Volgens mij lijdt u aan waanvoorstellingen en is u alles in uw bol geschoten. Volgens mij zijn de scootmobielclubs onafhankelijk en hoeven zeker niet aan u verantwoording af te leggen.

Als laatste raad ik u aan om eens een kaart aan te schaffen. Dan kan u zien dat Soest ook in Duitsland. Er gaan jaarlijks veel Nederlanders naar de Möhnesee op vakantie en doen dan hun boodschappen in Soest. Maar ja, volgens u zijn zeker Groningers en Limburgers ook hetzelfde?

Tevens dacht ik niet dat ik u persoonlijk ken. IK ga niet zomaar VREEMDE MENSEN met JIJ en JOU aanspreken. Ik dacht dat u nog van die generatie was die dat geleerd heeft.

Dit is ECHT de LAATSTE KEER dat ik antwoord geef. U maakt u zelf belachelijk als u verder gaat.

• Nico de Jongh

voor je weer kwaad reageert, kijk dan even boven waar je intikt, daar staat de hele discussie en ja wel Hannelore als eerste, dus die kan het beste als eerste metterdaad niet meer antwoorden.

Ook, voor de toeschouwers, nog even het krantenbericht, waarin staat dat de opkomst teleurstellend, dus mislukt was en de naam van de “professionele”bewindvoersters" die daarvoor verantwoordelijk waren: de Rastergroep, betaald door de gemeente.

Scootmobiel-konvooi door het buitengebied

door SEVAL YUCEL

19 JUNI 2006 - DEVENTER - Tientallen ballonnen in de lucht vormden zaterdag het startsein voor de 3e Nationale Scootmobiel Dag voor lichamelijk gehandicapten. Helaas met minder deelnemers als verwacht, zo'n 100 Twentenaren konden niet aanwezig zijn vanwege vervoersproblemen waardoor er zo’n vijftig overbleven.

Ondanks dat het aantal deelnemers uiteindelijk minder was dan tot voor kort gedacht, hadden degenen die wel meededen een prachtige dag. Foto RONALD HISSINK

Het had zo groots kunnen worden. 150 scootmobiels, bereden door mensen met een lichamelijke beperking, in konvooi door de binnenstad en het prachtige buitengebied van Deventer. Het jaarlijks terugkerend evenement, dat in 2004 begon met 50 deelnemers, zou dit jaar uitgroeien tot 150. Alle voorbereidingen waren hier al op gebaseerd. kunnen houden.

Door vervoersproblemen kon de grootste groep uit Twente echter niet meedoen. Volgens grondlegger en voorzitter Gerrie Bosman is dit vaak een belemmering voor lichamelijk gehandicapten om aan activiteiten te kunnen deelnemen en moeten er structurele oplossingen komen. ‘Een dag als deze kan voorlopig alleen maar mogelijk gemaakt worden door sponsors. In Deventer hebben we de medewerking gekregen van heel wat bedrijven, waarvan sommigen een geldelijke bijdrage hebben geleverd en anderen hun producten of diensten beschikbaar hebben gesteld. Onze deelnemers uit Twente hadden dit geluk niet. Als er slechts één vervoersbedrijf was gevonden die ze deze kant op wilde rijden waren we nu met een veel grotere groep geweest.’

Toch spreekt de organisatie van een zeer geslaagde dag, mede door het prachtige weer. Op het parkeerterrein van MEE aan de Diepenveenseweg was het vanaf negen uur 's morgens één groot feest. Dubbel feest zelfs, één van de vrijwilligers die de hele dag voor koffie en thee zorgde, was jarig. ‘Door hier te zijn op je verjaardag bewijs je hoe betrokken je bent. En zo zijn er heel wat vrijwilligers die niet alleen vandaag, maar het afgelopen jaar de handen uit de mouwen hebben gestoken om deze dag tot een succes te maken’, aldus Tilly Lammers, hoofd van de afdeling WVG van de Gemeente Deventer die het openingswoord uitsprak.

Vooral de medewerking van Raster Groep die middels een projectleidster structuur bracht in de organisatie is onmisbaar gebleken. Doordat het evenement sinds het begin erg is gegroeid in aantal en in bekendheid vergt het ook heel wat meer coördinatie. Er komt immers heel wat bij kijken. Voor het waarborgen van de veiligheid was er een team van de Stadswacht, een aantal EHBO'ers en een medewerker van Welzorg die aanwezig. Daarnaast zit er veel tijd in het regelen van kramen, stoelen, uitnodigingen, speciaal bedrukt promotiemateriaal, hapjes, drankjes en nog veel meer. En natuurlijk waar het allemaal om draait: het uitstippelen van de route en het bepalen van locaties voor tussenpauzes. Projectleidster Tamara Maulany: ‘Bij al deze aspecten kan ik de medewerking van alle sponsors niet vaak genoeg noemen, het zijn er teveel om ze allemaal bij de naam te noemen maar ik kan één ding zeggen, alle details tot aan de koekjes toe is door hen mogelijk gemaakt. Natuurlijk, een dag als deze vergt nogal wat inzet van alle betrokkenen maar je haalt er ook zo veel voldoening uit.’

AFDRUKKEN REAGEER STUUR DOOR

• Nico de Jongh

Voor de toeschouwerstribune nog even het bericht, dat ik in 2004 aan de net opgerichte Deventer Scootmobielub stuurde en waaruit, tot mijn eoigen verbazing blijkt, dat het predikaat Landelijk op gezag van het losvast verband van Scootmobielclubs: de Scootmobilisten Comunity Nederland, waarvan ik de beheerder ben.

Van: papamobiel Verzonden: 13-8-2004 11:49

Anton gefeliciteerd, dat gaat wat worden daar bij jullie.

Met genoegen las ik dat er geen enkele vermelding naar het verwarrende “landelijke” scootmobielclub is.

language=javascript>var bMB=true;

Eerste scootmobielclub Deventer een feit

van een onzer verslaggevers

12 AUGUSTUS 2004 - DEVENTER - De eerste scootmobielclub in Deventer is sinds gisteren een feit. De ‘Deventer Stokvis Rijders‘ gaan met ingang van september in ieder geval maandelijks een activiteit organiseren.

De grote belangstelling voor de nationale Scootmobieldag in juni dit jaar - met een toertocht door Deventer waaraan zo‘n zestig scootmobielers deelnamen - was aanleiding voor de oprichting van een Deventer club. De Gehandicaptenraad Deventer - die de toertocht organiseerde - werd tijdens en na die dag overstelpt met vragen van deelnemers die wilden weten wanneer en waar ze lid konden worden. ‘Alles is nu geregeld en via de notaris vastgelegd.‘ vertelt Gerrie Bosman van de Gehandicaptenraad. ‘De opzet van de club is om allerlei activiteiten te organiseren die te maken hebben met de scootmobiel. Zoals gezellige bijeenkomsten en lezingen met gastsprekers. Zo hebben we inmiddels al een producent van scootmobielen uitgenodigd. Daarnaast besteden we aandacht aan de rechten van de scootmobieler.‘

De plannen voor zaterdag 18 juni volgend jaar zijn in ieder geval al bekend: dan wordt de tweede nationale Scootmobieldag gehouden, natuurlijk weer mét toertocht. ‘Hiervoor hebben we alle clubs in het land uitgenodigd.‘ Bosman is de kersverse voorzitter van de Deventer Stokvis Rijders, Anton Slag - ook van de Gehandicaptenraad - is penningmeester.

Lid worden kan per kwartaal, half jaar of heel jaar op basis van vier euro per maand. Ook donateurs zijn van harte welkom. ‘Want we beginnen met een lege kas.‘ Wie meer informatie wil kan bellen met 06 10147216. Een aanmeldingsformulier aanvragen kan via Anton Slag, 0570 643451. Opgeven als donateur kan voor 12 euro per jaar.