rotdingen!

• linda

Ik ben werkzaam in de zorg en zie dat steeds meer mensen in zo`n scootmobiel kruipen. Prima zou je zeggen het vergroot hun wereld .

Voor veel gebruikers is dit zo maar voor zo`n (schatting) 20% is dit niet waar!

Men hoeft niet meer te lopen te bewegen etc. Op deze manier bederf je je bewegingsgestel op zeer snelle manier. 20% liever lui dan moe? Ik denk het wel!

Blij ben ik voor de mensen die echt niet zonder kunnen minder blij voor de mensen die nog een loopfunktie hebben!

De laatste club scooters blijf uit mijn weg en zeker in de supermarkt!

• Loes

Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen die goed kunnen lopen met de scootmobiel de supermarkt in gaan, maar het is héél fijn dat mensen die niet zonder scootmobiel kunnen daar geaccepteerd worden en niet door mensen met allerlei vooroordelen de zaak worden uitgekeken . En geloof me.. het is geen pretje

om op de scootmobiel je boodschappen te moeten doen maar wel een uitkomst.

Voor mensen die dit rotdingen vinden heb ik maar één advies en dat is ….

zie de zon toch in het water schijnen, wees toch niet zo negatief en wees blij voor de mensen die de scootmobiel wel nodig hebben en laat uw VOOROORDEEL niet blijken aan die mensen zodat ze zich niet opgelaten voelen door mensen zoals u.

• Sjaak

Ondanks dat ik zelf in een elektrische rolstoel zit ben ik het volkomen eens met Linda.

Geef rolstoelen en scootmobielen alleen aan mensen die ze echt nodig hebben.

Ik ken bij mij de buurt zo al 2 mensen die een scootmobiel hebben.

Bij 1 staat de scootmobiel al een jaar in de schuur omdat hij gewoon op de BROMMER rijdt.

Bij 1 andere staat hij zelfs ingepakt in plastic omdat zij AUTO, BROMMER en zelfs FIETST deze mevrouw heeft ook nog DEELTAXI.

• Marjolijn

Die mensen waarvan de scootmobiel nog ingepakt staat zie je dus ook niet met de scootmobiel bij de supermarkt of op straat. Mensen die het wel nodig hebben rijden er dan ook intensief mee die hebben er net zoveel plezier in als mijn moeder en ik en………wij hebben ze met ons zuur verdiende euro's zelf betaald, Ja en ik heb ook een auto, brommer en spartamet. Alleen kan ik daar zelfstandig geen boodschappen mee doen, dus fijn dat er scootmobieltes zijn.

• diane

de mensen moesten ons met rust laten als je in de winkel waar dan ook ze kijken je haast de winkel uit wij zijn blijdat we er een hebben ik heb daar zo hekel aan en dan wil ik mijn mond open doen kan ik mijn net inhouden we zijn ook mensen waaom maken ze het ons altyd moeilijk diane

• willem

Dat een scootmobiel voor veel mensen een uitkomst is wil ik graag geloven. Hoe zouden ze anders hun boodschappen moeten vervoeren. Op de fiets met een hand aan het stuur en met de andere hand een tas vast houdend op de bagagedrager? Daarby komt een ander feit namelyk dat er een grote groep menseb is die een scootmobiel verstrekt krygen op medische gronden omdat ze anders echt totaal vast zitten. Het andere geval wil dat een scootmobiel vry te koop is voor ieder die er maar eentje wil hebben. En dat zyn 2 dingen die meestal door elkaar gehaald worden. Een ding moet me wel van het hart; er zyn figuren(maar die komen in iedere catagorie voertuigen voor)die het veel te bont maken wat snelheid betreft in voetgangersgebieden en in winkelcentra. m.vr.gr.

• Nico de Jongh

De Scootmobiel Comunity Nederland, waarvan ik de beheerder ben, is zeer ingenomen met het feit, dat steeds meer mensen een scootmobiel kopen om praktische redenen en niet om medische redenen.

Het is namelijk heerlijk om in je eigen leunstoel van achter de tv vandaan naar de supermarkt te rijden voor bier en nootjes, in de korst mogelijke tijd, vergeleken met andere vervoersmiddelen en zonder file of parkeer problemen.

Want als alle validen in zo'n ding gaan rijden, dan zijn wij geen invaliden meer.

Steeds meer gemeenten nodigen me uit voor een testwedstrijd, welk voertuig het snelst in het woon-werk-winkel verkeer is. Ik win altijd.

• buurman89@gmail.com

Die uitdaging durf ik wel aan de mijne heeft wel eens 105 km gereden leevensgevaarlijk bovendien moet je boven de 25 km een helm op en op de stoep en dus in de winkel mag je maar 6km dat is de wet dus rustigh aan dan breekt het lijntje niet je hebt zo'n ding niet om te racen. Ook hebben winkels het recht je te weigeren in je scoot want iedereen die in zo'n ding zit moet kunnen lopen net als in het openbaarvervoer trein en zo ook daar moet je eruit.

En als je dat niet kan heb je geen recht op zo 'n ding en moet je in een rolstoel

• Albert Bolink

buurman89@gmail.com Schreef:

——————————————————-

> Die uitdaging durf ik wel aan de mijne heeft wel

> eens 105 km gereden leevensgevaarlijk bovendien

> moet je boven de 25 km een helm op en op de stoep

> en dus in de winkel mag je maar 6km dat is de wet

> dus rustigh aan dan breekt het lijntje niet je

> hebt zo'n ding niet om te racen. Ook hebben

> winkels het recht je te weigeren in je scoot want

> iedereen die in zo'n ding zit moet kunnen lopen

> net als in het openbaarvervoer trein en zo ook

> daar moet je eruit.

> En als je dat niet kan heb je geen recht op zo 'n

> ding en moet je in een rolstoel

Verder gaat het redelijk goed met je? Zie je stomme antwoorden wel meer hier en daar tegenwoordig verschijnen. JIJ noemt je buurman, internetters noemen iemand als jou een TROLL !!