beste heren/dames,
ik vroeg mij af of iemand een bedrijf kent dat scootmobielen zo aanpast dat zij op zonne-energie kunnen rijden. ik weet dat aquasolar dat wel eens gedaan, maar zijn er nog andere bedrijven?
mvg bart
Je maakt een denkfout.
Die scooter van mevrouw smit met een dak van zonnepanelen rijdt niet rechtstreeks op onne-energie, maar op accu's die opgeladen worden door zonnepanelen.
Dit systeem bestaat al jaren en zelfs de door jouw genoemde Aquasolar verkoopt zonneplaatjes om de accu's van een boot (of dus scootmobiel) bij geen gebruik op spanning te houden.
Het nadeel is dat je zowel bij zonneplat als bij zonnedak, je scooter buiten moet xetten.
Hallo,
Volgens mij is het zo dat zo'n systeem altijd bijlaad, behalve als de zon niet schijnt. Dus ook als de scootmobiel niet rijd. Het moet ook mogelijk zijn om dus gewoon gebruik te blijven maken van de acculader, via de normale manier. (wat de acculader bijlaad, hoeven de zonnepanelen (2stuks! van 12V) niet te doen.
Voordeel van zonnepanelen erop; de accu's worden niet te diep ontladen en daardoor een langere levensduur, dus minder vervangen van de accu's.
Ik heb rondgekeken op internet en vind dat er misbruik gemaakt wordt van het feit dat de accu's vervangen moeten worden, de prijzen die ze daarvoor vragen… Belachelijk! Voor een 12V accu van 26Ah mogen ze niet meer vragen dan 55 euro.
Ikzelf ben fabrikant van elektrisch aangedreven roosterschuiven ( http://www.roosterschuif.nl ) en daarin maak ik gebruik van dit type accu's, vandaar.
Het slimme systeem van zonnepanelen op een scootmobiel had ik echter nog niet eerder gezien.
Met vriendelijke groet,
John van Alphen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?