vragen over een scootmobiel

• wana

ja, ik moet eraan geloven..

ga eerst bij de ergo zelf kijken welke erin t pakket zitten van de verzekeraar en dan doe ik mn aanvraag voor degene die ik wil..

want ik wil niet voor l#l zitten in een duffe scoot..

maarre,ervaringsdeskundigen onder ons..waar moet ik nog meer opletten?!

welke gaat redelijk hard?

ik wil kilometers kunnen maken en kan zo'n ding buiten staan??

(onder een hoes oid)

zet je m overal buiten neer?

heb visioenen van dronken eikels die met dat ding ‘leuk’gaan zitten doen als ie buiten de kroeg staat of een restaurant/winkel oid.

mag je zoiets verven of in ieder geval n tikkie ‘pimpen’

zo ja, hebben jullie leuke tips?

kortom wat doen jullie met je scoot??

• Nico de Jongh

Een scootmobiel is niet duf, neem een buddyzit ipv een stoel,je krijgt een nieuw leven.

kijk maar eens op onze website http://groups.msn.com/scootmobielrecreatie.

Je moet de ergometrist niet zeggen welke scootmobiel jij wil, jij moet de ergometriste vragen welke scootmobiel het meest geschikt voor je is en je net zo lang instructielessen laten geven, dat je hem durft en kan gebruiken

Je zit alleen maar voor @!#$ in een scootmobiel, als je zelf een @!#$ bent.

Als ervaringsgelouterde zou ik zeggen, even dimmen, als je geschoren wordt moet je even stil zitten.

De teruggehaalde Trophy 6 gaat hard, 18km, ver, 50, heeft goede vering en is zeer wendbaar en heeft een goed gevuld dashboard

De Wizard gaat het snelst 25km pu

De Solo is goed voor lange tourritten, maar heeft de vering van Belgische knol, ik wordt er zeeziek op.

Een scootmobiel moet binnen bij een goed stopcontact 220v staan, er zijn

scootmobielsafes en speciale scootmobielhoezen.

Je kan je scootmobiel overal neerzetten, tenzij er een bordje verboden fietsen te plaatsen staat. Maar je moet er overal mee naar binnen gaan en bij de gemeente gaan klagen als dat niet kan.

Wel moet je hem onder een uitstekende pui zetten, zodat die droog staat en vergeet je sleuteltje er niet uit te halen.

Als jezelf een kroegbezoekster bent, dan weet je wat voor eikels daar komen, ik wil een dronken vent wel eens een scootmobiel zonder sleuteltje aan de gang zien te krijgen of op tillen.

Je kunt een scootmobiel net zo op pimpen als je wilt met dezelfde spullen als waarmee je een motor of brommer oppimt.

Wat wij doen met een scootmobiel ?, wat dacht je van rijden ?

overal en altijd.

Wordt eens lid van één van onze honderden scootmobielclubs, daar leren ze je wel om eventjes te dimmen.wana schreef:

>

>

> ja, ik moet eraan geloven..

> ga eerst bij de ergo zelf kijken welke erin t pakket zitten

> van de verzekeraar en dan doe ik mn aanvraag voor degene die

> ik wil..

> want ik wil niet voor l#l zitten in een duffe scoot..

>

> maarre,ervaringsdeskundigen onder ons..waar moet ik nog meer

> opletten?!

> welke gaat redelijk hard?

> ik wil kilometers kunnen maken en kan zo'n ding buiten staan??

> (onder een hoes oid)

>

> zet je m overal buiten neer?

> heb visioenen van dronken eikels die met dat ding ‘leuk’gaan

> zitten doen als ie buiten de kroeg staat of een

> restaurant/winkel oid.

> mag je zoiets verven of in ieder geval n tikkie ‘pimpen’

> zo ja, hebben jullie leuke tips?

> kortom wat doen jullie met je scoot??

• wana

sorry, misschien kwam het allemaal niet zo goed over maar ik vind het een hele drempel,een scootmobiel.Ondanks dat ik er een stuk onafhankelijker mee zal worden.

Maar dimmen bergijp ik niet goed.Ik zie er genoeg om me heen die ik (persoonlijk) niks vind.Dat bedoel ik ermee.

De standaard te vergoeden mobielen mag je weinig aan veranderen omdat het in feite bruikleen is.Nogmaals,persoonlijk vind ik dat jammer en bedoel met ‘duf’de standaard uitvoering in rood en in grijs die ik hier overal zie.

Ik heb er eentje op proef gehad,een ‘winner’ en om naast een fietser (langere stukken) te rijden moet die fietser zich inhouden bij 15km pu.(ook standaard)Ook was de stoel en de vering niet ok voor mij.

Het is niet zo dat ik er mee wil scheuren ofzoiets.

De ergo en ik zijn uitgekomen op de ortocar. Maar weet nog niet of deze door mijn gemeente vergoed wordt.

De twijfel is nu om of een pgb aan te vragen om zelf een scoot naar wens te kopen,dan let ik op vering,stoelcomfort en snelheid,maar dan is onderhoud ook voor eigen verantwoording. Al kan ik m dan wel alle kleuren van de regenboog spuiten.

Andere optie is een vervoersvoorziening bij de gemeente aantevragen en dan is de keus beperkt.

Nou vraag ik mij af in hoeverre ‘bruikleen’ van toepassing is op mijn situatie wat

mijn ziekte is progressief. Dus misschien kan ik die scoot ook gewoon naar wens maken (kleur en zittingbekleding) en mocht ie ooit terug moeten dat ik dat herstel. geen idee hoe ‘moeilijk’ik het mezelf daarmee maak,vandaar de zin: kortom wat doen jullie met je scoot??.

Met alles in en om mij heen hou ik rekening met de visuele factor.

Mijn huis,kleding e.a spullen die ik gebruik dus waarom mijn hulpmiddelen niet?

Noem het oppervlakkig of overbodig,ik hecht hier waarde aan en het helpt mij mn ziekte te accepteren als ik alles eromheen ‘verpersoonlijk’ zodat men nog steeds met ‘mij’ omgaat en niet ‘de gehandicapte’.

Dat is niet goed te spreken maar wel mijn ervaring,mis(s)verkiezingen ten spijt! haha.

Dus..nu ik het beter onder woorden heb gebracht, mag ik nogmaals een beroep doen op jullie ervaringen?Alvast hartstikke bedankt!

• wana

Waarschijnlijk wordt het een ortocar voor mij.

die zit voor mij het beste en meest solide.

Een pgb wordt het niet, ik durf het niet aan, alle administratieve rompslomp en onderhoudskosten..

Alles boven 15km/pu is zo'n beetje onmogelijk.. inpakken dus en vroeg vertrekken, vriend trap maar af en toe ff niet om naast me te blijven..

als ie er éénmaal is ga ik er wel het één en ander aan veranderen..ik ken n autospuiten en n meubelbekleder.dus…moet ie om wat voor reden ooit terug maak ik m wel weer origineel.

• buurman89@gmail.com

Je kan er een aan vragen via de WMO desnoods met behulp van een advocaat en anders zoek je er zelf een uit ga wat leveranciers langs.

Laat je niet gek maken door al die snelheidsmaniakken boven de 25km moet je een helm op en op de stoep mag je toch maar 6 km zelf heb ik er een waar 105km mee gereden is en dat wil je echt niet. de afstand licht aan hoe zwaar je accu's zijn en ja buiten laten kan en net als bij een fiets loop je het risico dat ze er mee gaan klooien maar over het algemeen valt het wel mee.