vraagje

• Nanda

Hoi

Ik heb nu 2 x geprobeerd om een scootmobiel te krijgen van de gemeente, maar wordt steeds afgewezen vanwege mijn fibromyalgie omdat het een niet erkende aandoening is.

Ik heb wel een rolstoel maar die kan ik zelf niet bedienen, dan heb ik een parkeerkaart en plaats en een douchezitje en taxi vervoer en als laatste huishoudelijk hulp.

Dus ik vindt het al heel krom waarom ik dat wel allemaal krijg en die scootmobiel niet, maar goed ik heb me er bij neergelegd het is niet anders heb ook al een keer een rechtzaak van gemaakt.

Nu wil ik er dus zelf 1 aanschaffen maar wat is het beste 1 die nieuw is 1 die tweedehands is, via de officeele dealers of kan het ook via marktplaats zeg maar.

Ik ben best wel flink dus waar moet ik op letten, ik hoop dat jullie mij van tips kunnen voorzien.

Groetjes Nanda

• Elly Tammer

Hallo Nanda,

Moeilijk, om hier duidelijk antwoord op te geven. Er zijn goede particulieren en handelaars op de sites. Als je een tweede hands koopt, zou ik bij een erkende verkoper kijken, die ook aan gemeentes levert. Dan krijg je ook een stuk service en waarschijnlijk ook garantie. Zie je er een op een side, probeer er dan achter te komen, wie hem geleverd heeft. Succes.

• wana

Als ik jou was zou ik mezelf eerst gaan oriënteren bij de dealers..

die hebben meestal n showroom en dan kun je verschillende proberen.

je moet opletten of je de besturing aankan, dat gaat op vele scootmobielen verschillend, er zijn er met een voetpedaal bediening, n knopje een stuur,twee verschillende manieren van knijpen en drukken enz.

en je zithouding, die verschilt ook per scoot.

nieuw is onwijs veel geld, je kan proberen een pgb aantevragen voor een vervoersvoorziening bij je gemeente-misschien lukt die omweg-

dan heb je een budget om er één in te kopen,let wel dan krijg je een bedrag die de gemeente ook neertelt voor n scoot bij de leverancier en dat is meestal nog zelfs onder de inkoopsprijs ook onderhoud is dan voor je eigen rekening, hier kan je wel n contract voor afsluiten met de leverancier.

Ook zo ik vragen aan andere fybro patiénten hoe zij het ‘gevecht’ met de gemeente zijn aangegaan.

verder moet je op de accu van de scoot letten, die moet op den duur vervangen worden en dat is een dure grap.

sterkte!

• buurman89@gmail.com

'N antwoord is niet zo moeilijk het gaat er om hoe ver wil je gaan

Als ik het zo hoor kan je gewoon met een advocaat in beroep gaan tegen de beslssing van de WMo en ik denk dat je een goede kans hebt te winnen.

Let wel je advocaat moet er vanaf het begin bij betrokken zijn anders draai je zelf voor de onkosten op en zit je zonder advocaat.

Dus beslist niet zelf doen hoe makkelijk het ook lijkt je gaat af bij de rechtbank dus gelijk je advocaat aan het werk zetten ook al zegd hij dat kan je zelf neem dan maar een andere en als je een laag inkomen hebt krijg je de kosten via de bijz bijstand terug

• harry

LS

ik heb ook bij de gemeente een scoot gevraagd,na 8 maanden een gebruikte scoot gekregen

ik mocht daar niets aan veranderen,en ik moest daar 39 maanden 120€ voor betalen. ik heb de scoot gauw terug gegeven en er een gekocht op marktplaats.nl, en daar een pracht scoot gekocht :een luna pride.

rijdt heerlijk 15km en ongeveer 30 km ver ik woon in limburg en daar heb je wel eens steile hellingen maar de scoot trekt zich daar niets van aan

ik betaal 45€ voor een verzekering en verder heb ik nog geen kosten gehad, ik rij er al een jaar mee.

ga op zoek ,ze staan met bosjes op marktplaats.

groeten Harry