Hoi iedereen,
Dank voor het medegevoel.
Ik was al weer vergeten dat we meteen bij binnenkomst een CD van Joke Bruijs als cadeau kregen.
Ik was echter van mening dat zij van niets wist maar nu hoor ik van Wana dat dit ander ligt, namelijk dat Joke wel degelijk meedoet in dit soort van “verkeerde” campagnes ?
Die reclame heb ik nog nooit gezien maar ik geloof je meteen.
Overigens vond ik maar weinig “betrouwbaar” klinkende leveranciers tijdens het speuren naar een goede scootmobiel.
Dit blijkt keer op keer wanneer je de vraag stelt waarom er prijsverschillen zijn onder de diverse typen. Het kan daarbij niet zo zijn dat er echt “geen enkel verschil” is in alle verschillende merken van verschillende landen en fabrikanten???
Daarbij wordt dan als antwoord gegeven dat de duurste ook altijd de beste is??? Hoe kan dat wanneer er geen verschillen zijn??? En zo kan ik lang doorgaan over met name PractiComfort. De verkoper had alleen de pech dat ik zelf voor een import en export bedrijf werk en dondersgoed weet waar ik over praat.
Hij ontweek de vragen handig door een ander probleem aan te snijden en daarbij meteen een oplossing te bieden, echter in de hoop dat je de eigen gestelde vraag vergeet. Toen ik hem rustig liet uitspreken om vervolgens de vraag opnieuw te stellen, pastte hij opnieuw hetzelfde truckje toe; gewoon weer een potentieel probleem stellen met daaraan gekoppeld het meraculeuze antwoord. Hij won niet en werd daarom zelfs aanzienbaar geirriteerd. Heb je ooit gehoord dat een klant letterlijk “een strijd moet voeren met een verkoper” ??? Dat is een ZEER slechte zaak en daarbij bedenk ik dat ik zelf nota bene goed weet waar ik over praat en hoe de zakenwereld in elkaar zit maar hoe moet dat met het gros van de ouderen die letterlijk overrompeld worden en misschien zelfs “uit een gevoel van schuld” gaan tekenen voor hun order?
Die lui van PractiComfort moesten zich doodschamen. In ons bedrijf handhaven we een gouden regel, namelijk; wie iemand eerst als een klant ziet is niet goed bezig. Iemand die binnenkomt via kantoor, telefoon of e-mail behoort op de 1E PLAATS als mens behandeld te worden en DAN PAS als klant, dit gedurende de gehele transactie (hopelijk begrijpt je wat ik daarmee bedoel) Helaas doen wij niets in de wereld van dit soort behoeften maar geheel andere verkoop.
De Demo van PractiComfort met de scooters was echt belachelijk. Op de 1e scooter liet de verkoper de dame rondreiden waarbij ze er bijna direct bij de 1e bocht afviel. Ze kwam ermee terug en had beduidend angst. Hij zei doodleuk; dat hoef je niet te hebben want de zitting zit los en dat is door de vorige klant gedaan.
DAT had hij beter eerder kunnen meedelen zodat een mogelijke fatale val voorkomen had kunnen worden. Daarna moest ze maar eens een andere proberen en die voldeed prima, echter tegen € 3200,=
Toen hij ontdekte dat een ander aanwezig familielid onderwijl op Internet zat te speuren werd hij zenuwachtig en kwam plotseling met een lagere prijs aanzetten (echt honderden Euro's minder) ??? Maar dat kon alleen wanneer we “ogenblikkelijk konden beslissen en tekenen”, daarna verviel die mogelijkheid……….walchelijk!!!!
Nadat ik zei dat we die nieuwe prijs ook na een maand nog steeds konden krijgen glimlachte de verkoper en kreeg ik een veer in mijn kont voor mijn goede inzicht…………de klojo (sorry)
Eindconclusie:
PractiComfort is een bedrijf dat niet de klant maar de bank vooropzet. Hun bank moet gevuld worden en de beurs van de klant MOET geleegd worden, hoe verder en sneller, hoe beter en VOORDAT de verkoper de deur verlaat.
Wij zeggen binnen ons team altijd dat de verkoper of agent een visitekaartje van het bedrijf is. Wanneer hij namelijk faalt, heeft het achterliggende bedrijf al voor 90% gefaalt toch?
Hopelijk doen jullie er allemaal je voordeel hiermee.
Groetjes,
Henk
PS: we zijn UITSTEKEND geholpen zonder enige leugen of halve waarheid of verzwijgen van belangrijke info bij een bedrijf uit Ede onder de naam van EasyQwheels - zie: www.easyqwheels.nl en vraag naar Frank (een aardige jonge jongen met VEEL gevoel voor mensen en hun wensen) Dat mag toch ook wel eens gezegd worden toch?