Service bij Lekke banden

• Lori

Beste mede scootmobielrijders,

Als het koud is laat ik de scootmobiel een tijdje staan en niet gebruikt, krijg ik zachte banden, alle 3 dus. En de zorgwinkel die komt niet langs om ze op te pompen want ze beweren dat ik zelf kan gaan doen. Weten jullie een bedrijf die dat doen, dus thuis komen en de banden op pompen in de omgeving van Amsterdam?

• Els

Misschien is er een fietsenwinkel bij jou in de buurt die dat zou willen doen, tegen een kleine vergoeding?

En anders een hulpverlener als je die hebt.

• wana

precies, ik heb t ook weleens bij een tankstation kunnen laten doen, fluitje van n cent.

• Lori

Bedankt allemaal voor jullie advies. Is mij gelukt een fietsenwinkel in de buurt te vinden die bereid is om thuis langs te komen tegen een vergoeding van € 15,– voorrijkosten en omdat het 2 minuten werk is zullen ze geen andere kosten bij berekenen.

Nogmaals bedankt.

• runnertje

ik rij zelf even langs de fietsenwinkel in de buurt en dat kost me niets. Daar stop ik wel een fooitje in de fooienpot.15 Euro is een hoop geld voor zo weinig moeite!

Bij het benzinestation de banden oppompen is voor mij geen optie, ik kan zelf niet op de grond gaan liggen om de luchtpomp aan het ventiel te doen.

• Lori

Hallo Runnertje,

Gelijk heb je, € 15,– is veel geld maar ik kon niet anders. Omdat ik een tijdje niet heb gereden waren alle 3 zacht en 1 plat,dat ik niet op straat mee durfde te gaan.Op den duur heeft de fietswinkel ook afgezegd en toevallig zag ik een auto staan met reclame over “De fietsenmaker aan huis service” .Ik heb direct gebeld en kwamen ze de volgende dag langs en hebben ze het gemaakt en mijn nwe nr plaat opgezet. Voor € 20,–.

VRAAG aan de site Beheerder;

Ik weet niet of ik de telefoon en site van de fietsenmaker hier op kan zetten.Is geen reclame maar als het voorkomt dat anderen het nodig heeft. runnertje schreef:

>

> ik rij zelf even langs de fietsenwinkel in de buurt en dat

> kost me niets. Daar stop ik wel een fooitje in de

> fooienpot.15 Euro is een hoop geld voor zo weinig moeite!

>

> Bij het benzinestation de banden oppompen is voor mij geen

> optie, ik kan zelf niet op de grond gaan liggen om de

> luchtpomp aan het ventiel te doen.

• Jong

€ 20 vind ik veel geld. nummerplaatje = 2 schroefjes er uit en er weer in! Idem ook voor panden oppompen. Meestal verstrekt Welzorg in Amsterdam de scootmobielen. Als je hun belt komen ze gratis.Sputteren ze tegen verzin je e.o.a. smoes . B.V. ketting moet gesmeerd ! Trouwens als je veel rijdt moeten ieder 6 maanden de koolborstels worden schoongemaakt en ketting nagekeken, vraag je toch gelijk de banden op te pompen. Dan heb je ook nog de wijkpost voor ouderen en mindervaliden, die komen voor € 2,50. Ikzelf heb onlangs een hogedruk fietspomp gekocht bij Halfords á € 36,00. Niet echt goedkoop, maar als ik me kwaad maak lukt het mij nu zelf ook de banden op te pompen, of anders is er altijd wel iemand te vinden die dat doen wil doen. Banden op spanning is echt belangrijk voor het rijcomfort, en ik moet toch elke 6 weken bijpompen!

• Lori

Ik ben altijd huiverig voor om te liegen.haha.Ik heb ze gebeld en de situatie uitgelegd.Ze weigerden te komen.Dan houdt het op.

Bedankt voor je advies en zal het voor de volgende keer gebruik van maken.

Groetjes.Jong schreef:

>

> € 20 vind ik veel geld. nummerplaatje = 2 schroefjes er uit

> en er weer in! Idem ook voor panden oppompen. Meestal

> verstrekt Welzorg in Amsterdam de scootmobielen. Als je hun

> belt komen ze gratis.Sputteren ze tegen verzin je e.o.a.

> smoes . B.V. ketting moet gesmeerd ! Trouwens als je veel

> rijdt moeten ieder 6 maanden de koolborstels worden

> schoongemaakt en ketting nagekeken, vraag je toch gelijk de

> banden op te pompen. Dan heb je ook nog de wijkpost voor

> ouderen en mindervaliden, die komen voor € 2,50. Ikzelf heb

> onlangs een hogedruk fietspomp gekocht bij Halfords á €

> 36,00. Niet echt goedkoop, maar als ik me kwaad maak lukt het

> mij nu zelf ook de banden op te pompen, of anders is er

> altijd wel iemand te vinden die dat doen wil doen. Banden op

> spanning is echt belangrijk voor het rijcomfort, en ik moet

> toch elke 6 weken bijpompen!

• leo

Hoi Lori.

Een garage zal toch best je banden op spanning brengen.

Ik kan het zelf ook niet, maar garages zijn best behulpzaam.

Leo

• Jong

Lori schreef:

>

> Ik ben altijd huiverig voor om te liegen.haha.Ik heb ze

> gebeld en de situatie uitgelegd.Ze weigerden te komen.Dan

> houdt het op.

> Bedankt voor je advies en zal het voor de volgende keer

> gebruik van maken.

Een leugentje om bestwil ! ! Gisteren na een paar dagen binnenzitten weer eens op pad.Mooi weer dus efffe shoppen bij Praxix. Mooi niet dus, halverwege (weer) een lekke voorband! een Punaisse! Toch doorgesukkeld naar Praxis, daar sta je droog en warm en er is ook Koffie!! Diverse tel. nummers van Welzorg gebeld voor hulp. Uiteindelijk een 0900 servicenummer. Wij gaan WZ A'dam voor Uw bellen, mijnheer ,Welzorg A'dam neemt niet op! Wij blijven het proberen! Na

3 kwartier wachten komt er een vreemde mijnheer, is gestuurd door WZ A'dam.

De rijdende fietswinkel uit A'dam!! Het blijkt WZ A'dam sinds 1 jaar samenwerkt met deze rijdende fietswinkel! Enkel maandag t/m vrijdag! Wij als klanten horen hier nooits iets over, ook over (Service) Tel. nummers die telkens veranderen! Deze monteur wist mij te vervallen dat aan het eind van het jaar er voor ons als klant nog meer grote verassingen te wachten staat, in de vorm van een beperkt budget en een eigen bijdrage voor voor onze scootmobiel en het daarbij behorende

onderhoud, pech onderweg en ander zaken! Dus een leugentje om bestwil mogen wij ons best permiteren! Na iedere 5 jaar scootmobielgebruik heb je recht op een nieuw exemplaar, je moet van heel goede huize zijn en alle truck dozen opentrekken om dat bij Welzorg Nederland voor elkaar te krijgen! Maar ik ga het toch proberen! De gemeente Amsterdam least de scooters tegen een aanzienlijk bedrag bij WZ Nederland. Na 5 jaar is de scooter op papier afgeschreven, maar hoelanger je er daarna mee door rijdt is winst voor WZ Nederland! $ $ $ $ $ $ $