mindervalide?

• runnertje

Alleenstaand en mindervalide schijnt nog een probleem te zijn.

Ik wilde zo graag eens een dagje naar een dierentuin, omdat ik zelden in de gelegenheid ben eens een dagje weg te gaan. Ik heb een scootmobiel, maar daags ervoor kreeg ik een lekke band, dus die moest ik thuislaten.

Een rolstoel kon in de dierentuin worden geleend, ik had een begeleider gevonden, maar hoe kan je nu “bewijzen” dat je mindervalide bent, nog geen 100 m kan lopen? Helaas staat dat niet in neon-letters op mijn hoofd geschreven.

Het pasje van Valys kende men niet, het pasje van gehandicaptenvervoer (met foto) voldeed ook niet. Uiteindelijk zag men op het pasje dat het mijn verjaardag was, dus mochten we toch tegen de gereduceerde prijs naar binnen.

Nu was ik natuurlijk nog wel bereid geweest het volle pond te betalen, maar waarom staat dan op de site van dit park dat mindervaliden + begeleiders korting krijgen?

Wat moet je eigenlijk als bewijs overleggen om aan te tonen dat je gehandicapt bent?

• wana

Ik denk dat dat een vraag is voor desbetreffende dierentuin.

Hun komen met die korting,komen hun maar met de eisen, anders zou er ‘zichtbaar mindervalide’moeten komen te staan.

Geen flauw idee waarom je eigenlijk korting zou moeten krijgen,zijn er attracties die aan je neus voorbijgaan??

Een kennis van mij skied op één been en krijgt ook vaak korting op zn skipas, ergens idioot vonden wij en zo ook de dame die in frankrijk bij de skipiste stond.

'do i get reduction,cause of my handicap?' vroeg ie.

'you can ski??'

'yes.'

dus antwoordde zij heel logisch: ‘so??’

Een voordeeltje door je handicap kan mooi meegenomen zijn (geen wachtrij of vooraan) maar het kan ook stigmatiserend werken/voelen.

• Jong

Het is even lastig, maar als je belt komen ze toch je band plakken of vernieuwen.

Want wat doe je als daar in het park een lekke band krijgt, de servcicedienst komt ten alle tijden, zeker als je buitenshuis bent. Ik heb in de 12 jaar dat ik mijn scootmobiel gebruik al menig lekke band gehad maar werd onderweg altijd geholpen, soms wel even wachten, maar ik zoek altijd een beschutte en warme plek op om te wachten. B.V. Eens supermarkt - een ziekenhuis - een zorgcentrum, kun je ook nog plassen en koffie nemen! :) Ja, een mens moet soms improviseren op om de weg te blijven en ook een dagje uit te willen!

• inba

Beste Wana, uiteraard zijn er attracties die een invalide aan de neus voorbij gaan. Verder zal een invalide ook iemand moeten meenemen die de rolstoel kan duwen en dat is dan vaak een vrijwilliger. Niet iedereen heeft een partner (meer).

Voor deze vrijwilliger moet ook betaald worden, zowel entree als de reis.

Wat het voordeeltje betreft: niet in een wachtrij of vooraan mogen staan heb ik zelf nog nog niet meegemaakt.

• mirjam

ik heb een begeleiders kaart van de ns, en die wordt eigenlijk overal geacepteerd als bewijs,

zelfs bij Disney krijg ik op vertoon een gratis entree kaart voor me begeleider, en daar mag je de attracties in via de uitgang, en een paar attractie's zijn zelfs zo aangepast dat je er gewoon in je rolstoel/scootmobiel in kan.

• m de jong

Hallo

Ikzelf heb een invalidenkaart en scootmobiel maar heb bij disney parijs nog nooit gratis toegang gehad voor een begeleider.

heb netjes bij de kassa een kaart kunnen kopen.

Graag zou ik van je willen weten waar je dan de toegang voor de begeleider moet regelen.

groetjes

Martinmirjam schreef:

>

> ik heb een begeleiders kaart van de ns, en die wordt

> eigenlijk overal geacepteerd als bewijs,

> zelfs bij Disney krijg ik op vertoon een gratis entree kaart

> voor me begeleider, en daar mag je de attracties in via de

> uitgang, en een paar attractie's zijn zelfs zo aangepast dat

> je er gewoon in je rolstoel/scootmobiel in kan.