Besparingsbijdrage

• Leo

Vorig jaar september kreeg mijn vrouw van de gemeente een Winner scootmobiel. Wij moesten een eenmalige besparingsbijdrage van 250 euro betalen, Gelukkig mocht dat in termijnen.Na een paar maanden kwam mijn vrouw er achter dat deze scoot niet geschikt voor haar was, de lichamelijke problemen werden na een ritje vaak alleen maar groter. We hebben toen om een andere gevraagd en na onderzoek van het CIZ werd er geadviseerd mijn vrouw een Trophy 6 te geven. Deze scoot bevalt haar prima, maar nu moeten wij weer een besparingsbijdrage betalen van 50 euro. We krijgen 200 euro terug van de Winner. Klopt dit? Ze krijgt op medisch advies een andere scoot, maar moet toch weer betalen. Ze hebben het over een eenmalige bijdrage. Wie weet hier het fijne van?

Groeten Leo & Gea.

• Jannie

Mijn man heeft vorig jaar sept. ook een scootmobiel van de gemeente gekregen (wel van een ander merk), maar hij hoefde helemaal niets bij te betalen. Heel vreemd hoor. We hebben inmiddels veel kennissen met een scootmobiel maar we hebben daar nog nooit van gehoord.

• Leo

Misschien verschilt het per Gemeente, maar in onze Gemeente moet je voor een scootmobiel een eenmalige besparingsbijdrage betalen van 250 euro die in vijf jaar wordt afgeschreven. Lever je het apparaat binnen vijf jaar in dan krijg je dus een gedeelte van deze 250 euro terug.

• Jelte

Hallo. De door jou genoemde besparingsbijdrage kan eigenlijk - sinds kort - niet meer, onder omstandigheden. Daar is een uitspraak over gedaan. Kijk ook maar op www.besparingsbijdrage.tk. Misschien kun je je geld terug krijgen?

• Leo

Bedankt voor de tip Jelte, zou prachtig zijn als we die bijdrage terug konden krijgen. Als ik naar de site ga die jij aangeeft kom ik helaas op één of andere vage site uit waar ik verder niks mee kan. jammer, weet jij hoe dat kan??

Groeten Leo.

• joost

Volgens de huidige jurisprudentie is het opleggen van een bedparingsbijdrage niet in overeenstemming met de bedoeling van de wetgever en de inhoude van de WMO wet.

U kunt hierover meer informatie krijgen door het raadplegen van de nieuwsbrief van Schulinck; nieuwsbrief@schulinck.nl

Zie ook de gerechtelijke uitspraak van de rechtbank van Zutphen dd. 30-09-2008,

nr. 07/1288 WMO, LJN:BF6623

• Leo

Hallo Jelte, ik heb al een brief naar de Gemeente geschreven waarin ik vraag om teruggave van mijn bijdrage. Onterecht is onterecht toch? Telefonisch is me al door de Gemeente meegedeeld dat teruggave waarschijnlijk niet gaat gebeuren. B&W zouden nog wel kunnen beslissen om iedereen hun bijdrage terug te geven, maar er wordt verwacht dat ze dit niet zullen doen. Ik wacht dit even af, maar mocht ik mijn bijdrage niet terug krijgen laat ik dit er zeker niet bij zitten. Wordt vast wel vervolgd, groet LeoJelte schreef:

>

> Hallo. De door jou genoemde besparingsbijdrage kan eigenlijk

> - sinds kort - niet meer, onder omstandigheden. Daar is een

> uitspraak over gedaan. Kijk ook maar op

> www.besparingsbijdrage.tk. Misschien kun je je geld terug

> krijgen?

• Carla

Ook ik heb een besparingsbijdrage moeten betalen. Ik heb een Mini Crosser met een kinderzitje achterop. De redenering was: als je een fiets heb moet je ook een kinderzitje betalen. Vergeten werd het volgende: die spullen héb ik allemaal al een keer gekocht! Ik héb namelijk een fiets waar ik nog hele kleine stukjes op fiets. Alleen voor afstanden verder dan 750 meter (dus verder dan de school van de kinderen) gebruik ik de scootmobiel en neem van mij aan: ik maak veel km's!

Mag hier wel een besparingsbijdrage voor worden gerekend? Ik heb ongeveer 70 euro moeten betalen voor het kinderzitje… op een scootmobiel-in-bruikleen….