Onderhoud eigen scootmobiel

• Nantje

Hallo….

Ik heb een scootmobiel van practicomfort gekocht okt 2007.

Nu heb ik een probleem met mijn scootmobiel als ik er mee heb gereden net als vd week moest ik naar het gemeenthuis, dus ik parkeer hem aan de kant en haal mijn sleutel eruit.

Regel de dingen die ik moet doen, stop de sleutel erin en dan begint hij te piepen heel snel.

Weet niet of je het geluid kent als je de scoot in vrijstand heb staan, en dan probeert te rijden zo een geluid is het.

Kwam er nu achter dat als ik de hendel even omhaal van de vrijstand en me scootmobiel klein stukje naar voren en naar achteren rij en dan de hendel weer terug zet in de goede stand, dat me scootmobiel het dan weer doet.

Heb net contact gehad met ze en dit grapje gaat mij zeker 140 euro kosten aan voorijkosten en arbeidsloon.

Dit geld heb ik niet dus mijn vraag, weet iemand wat dit eventueel kan zijn of is er iets waar ik dit goedkoper kan doen.

Woon in Almere ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes

• Martin

Heb hier 100% hetzelfde probleem als hierboven beschreven.

Iemand een tip wat het probleem zou kunnen zijn?

Mvg.

• john wolfs.

Hallo Nanje,

mijn naam is john ,

en ik woon sinds een jaar in Duitsland.ik heb precies het zelfde probleem als jij met de scootmobiel.

ook bij Practicomfort vandaan.

Als ik hun bel willen ze alle gegevens van me hebben en willen mij van alles aansmeren maar helpen ??ho maar.

mag ik jou vragen wat jij voor oplossing heb gevonden?

ik heb hier in Duitsland een kennis die voor wel zorg werkt.

en particulier scootmobielen repareert.

hij is niet de goedkoopste maar voor mij wel de oplossing.en zo ie zo goedkoper en beter dan practiecomfort.

groetjes John

• dick

Pfffffffft. ben ik dan blij dat ik er een van de Gem. heb, Hoef maar te bellen.

• Albert Bolink

Dat zogenaamde alarm is niets verontrustends! Heb ik ook op mijn opvouwbare Capri. Ga ik de winkel in zet ik m in de vrijloop. Wil ik wegrijden piept ie ook. Handeltje omhalen en rijden. Vraag me af waarom de Trophy 6 NIET zo'n alarmpje heeft!

• Piet Mathot

Wat kost het onderhoud van een schootmobiel.

Ik heb er een van het 5e wiel. Havan 2 56880 Oirschot.

Hoeveel keer per jaar moet een schootmobiel een onderhoudsbeurt krijgen?

• Albert Bolink

Electromotor éénmaal per jaar en de accu's tweemaal per jaar. Kosten weet ik zo niet maar onderhoud electromotor zou ik door de leverancier van de scootmobiel laten doen!

• wim vos

Ik heb een 4 wielige sc.mobiel.Type MAMBO SPECIAAL. Merk is mij niet bekend! Wie weet het merk of waar kan ik dit vinden?

• Huub van Dansik

Ik doe onderhoud zelf. Onderdelen haal ik uit 's heerenberg. De electromotor moet 1x per jaar. om de 2 a 3 maanden haal ik mijn scootmobiel helemaal uit elkaar en maak dan alles schoon.Banden vernieuwen is ook erg makkelijk dus doe ik die ook zelf.

Als je vragen hebt dan wil ik je graag helpen. Ik woon in Almere

Huub van Dansik

06-52562936

• l.amman

GEACHTE HEER HUUB,

IK HEB EEN TWEEDEHANDS ROMA YORK ROAD MODEL

TE889xlSBN SHOPRYDER-DE LUXE 2008 GEKOCHT.

HELAAS KRIJG IK HEM NIET AAN DE GANG.

MOTOR UIT ELKAAR GEHAALD EN WAT BLIJKT HET ANKER

IS HELEMAAL VERSLETEN.

WAAR KAN IK EEN NIEUWE OF EEN TWEEDEHANDSE BEMACHTIGEN?

ALVAST BEDANKT VOOR HET ANTWOORD.

MET VRIENDELIJKE GROET,

L.AMMAN