actieradius

• bill

hallo scootmobielers , ik heb net een afikim sportster aangeschaft (2ehansje) nu wil ik de actieradius vergroten , met de huidige accu's haal ik net 20km , ik kan er grotere accu's inplaatsen maar dat kost gruwelijk veel geld . heeft iemand een idee ?

• 3210

Een andere manier om je actieradius te vergroten is er niet. Je zal toch echt grotere (zwaardere in Amp.) accu's moeten aanschaffen.

• bill

ik heb gehoord dat er een mogelijkheid is om de motor door een 24v dynamo te laten aandrijven die op zijn beurt weer door een klein benzine motortje wordt aangedreven , de accu's blijven gewoon om bijv. in winkelcentra's te rijden zonder dat de benzine motor hoeft te draaien . bijv. enkel voor buiten de bebouwde kom . weet iemand hier het fijne van ?

• John van Alphen

Actieradius vergroten gaat enkel door het aantal Ampères in het accupakket te verhogen. Dit kan door grotere accu's, maar ook door extra accu's toe te voegen aan het accupakket. Normaal staan er 2 accu's in een scootmobiel (24V), wanneer er 2 bijgesloten worden (24V) verdubbeld de capaciteit. Let wel op dat de lader dit ook aan moet kunnen. Normaal zou het Amperage van de lader ca. 10% van het Amperage van de accu's moeten zijn. Dus wanneer je nu 24V 24Ah accupakket hebt een 24V 2-5A lader, ga nooit verder dan 25% van het Amperage van het accupakket, dat schaad de accu's.

Accu's duur? Ligt er maar net aan waar je ze koopt denk ik.

Groeten,

John

• Harry

bill Schreef:

——————————————————-

> ik heb gehoord dat er een mogelijkheid is om de

> motor door een 24v dynamo te laten aandrijven die

> op zijn beurt weer door een klein benzine motortje

> wordt aangedreven , de accu's blijven gewoon om

> bijv. in winkelcentra's te rijden zonder dat de

> benzine motor hoeft te draaien . bijv. enkel voor

> buiten de bebouwde kom . weet iemand hier het

> fijne van?.

harry schreef:

op een aanhang wagentje achter de scoot zet je een generator die geeft 220v,daar sluit je de acculader op aan en onder het rijden laadt de generator de accu op

dat zou mogelijk moeten zijn,

groet Harry

• Harry

hoy Bill

een klein aanhangertje achter de scoot met daarop een lichte stroomgenerator,deze geeft 220 v

in het stopcontact van deze generator steek je de acculader in ,en de accu wordt

bij geladen.dit heeft het voordeel dat,al is een accu oud, de motor krijgt voldoende stroom ,hier kun je dus niet mee de winkel in,maar een lange rit kan goed gaan

succes

Harry