Afikim Breeze defect

• Nelleke

Vorig jaar kocht ik tweedehands een Afikim Breeze. Ik heb er veel plezier van gehad. Twee weken geleden heb ik er nieuwe accu's in laten zetten. 'Tot mijn schrik was hij vier dagen later kapot. Bij de Welzorg zeggen ze dat de motor defect is want hij wordt heet. Hij moet vervangen worden en dat kost een vermogen.

Bij gasgeven bromde de motor maar verder is hij niet in beweging te krijgen. Is er iemand die er veel verstand van heeft en mij raad kan geven?

Bij de Welzorg zagen ze ook dat de “nieuwe”? accu's al uit 2007 zijn. 'Zelfs al ze ongebruikt zijn, heeft dat dan geen consequenties voor het vermogen enz?

Bedankt alvast voor je reactie,

• rogier

Hallo Neleke

De motor is een dure grap om te vervangen, want het machien zelf kost nieuw ongeveer 6.500 euro.

Die batteryen kunnen niet goed meer zijn uit 2007, want batterijen moeten regelmatig opgeladen worden, zelfs bij niet gebruiken.

Het is een goede machine, maar eigenlijk veel te duur.

De motor kan stuk gaan als je gas heeft en je kan niet vooruit door een obstakel, bijvoorbeeld een zelfs niet zo hoge stoeprand waar de achterweilen tegenaan staan, dan draait de motor door maar de wielen kunnen niet vooruit.

Uw motor is dus zotgedraaid.