Snelheid Scootmobiel

• buurman89@gmail.com

Wat een gedoe over de snelheden Je mag met een scootmobiel tot 25km p/u zonder helm ga je harder wat ook mag dan ben je helm plichtig op de stoep of in winkel gebieden ect mag je volgens de wet maar 6km dus een ieder die te hard gaat bekeuren kan zomaar dan houd het ook op men moet blij zijn zo bevoorecht te zijn om een scoot van de staat te krijgen en er zou dus ook goed aan gedaan worden je een klein beetje reken te verscaffen aan anderen misschien moeten ze de notaire hard rijders maar de scoot afpakken ook dat kan het is een gunst en geen recht al denkt men van wel.

• Albert Bolink

buurman89@gmail.com Schreef:

——————————————————-

> Wat een gedoe over de snelheden Je mag met een

> scootmobiel tot 25km p/u zonder helm ga je harder

> wat ook mag dan ben je helm plichtig op de stoep

> of in winkel gebieden ect mag je volgens de wet

> maar 6km dus een ieder die te hard gaat bekeuren

> kan zomaar dan houd het ook op men moet blij zijn

> zo bevoorecht te zijn om een scoot van de staat te

> krijgen en er zou dus ook goed aan gedaan worden

> je een klein beetje reken te verscaffen aan

> anderen misschien moeten ze de notaire hard

> rijders maar de scoot afpakken ook dat kan het is

> een gunst en geen recht al denkt men van wel.

Het jaar 2011 is nog maar net bezig of ik heb al weer onbeschoft gelachen ! Ik zie het ook helemaal voor me, in een scootmobiel met zo'n vizierhelm (:P)

• Scooty Joop

vanmorgen vertelde een monteur van Meijra mij, dat de scootmobielen niet harder meer mochten rijden dan 17 km anders was je niet meer verzekerd.

Zelf heb ik hier wat problemen mee want ik ga vaak met mijn vrouw er op uit, zij op de elektrische fiets en ik op de scoot, u begrijpt dat dit knap irritant is kwa snelheid zij gaat een stuk sneller.

Dicht bij vindt ik het geen probleem, maar ga je verder dan is het best prettig als je rond de 20 of 21 km kan rijden.

Alleen in winkelgebieden mag voor mij een verplichte snelheid van 4 km gelden, 6 km vindt ik al te hard in zo'n gebied.

Spreek zelf vaak mensen aan die vlink hard rijden in een gebied met veel voetgangers, ik bedank ze dan al vast voor het verpesten van onze vrijheid op de scootmobiel, vaak steken ze dan de bekende vinger op!!!

Roep alle collega scootmobiel rijders op om voorzichtiger rijden in een winkelgebied, en onze mobieliteit niet te verpesten!

DANK VOOR UW MEDEWERKING EN VEEL VEILIGE JAREN MET DE SCOOT.