twee persoons scootmobiel

• Harry

Gaarne inlichtingen

over een scoot mobiel waar 2 personen achter zitten

groet Harry

• Harry

geachte albert

ik vroeg inlichtingen over een 2persoons scooter waar 2 personen achter elkaar zitten ,en niet naast elkaar

groeten Harry

• Albert Bolink

Klopt maar achter elkaar schijnt in verband met stabilteit NIET voor te komen. En waarom dan? Het schijnt dat als men achter elkaar zitjes maakt dat men eerder kans op een zogenaamde wheelie ( dus een stijgerende scootmobiel ) heeft !

• Harry

om op mijn eerste en tweede bericht terug te komen :

denken jullie dat een scoot met een hoog belastbaar gewicht bv 180 kilo.om te bouwen is tot 2persoons scoot.

Bv de stoel op een lange slede monteren hem helemaal naar achteren schuiven , en de ruimte die voorin vrij komt opvullen met een bankje ?

Techneuten onder u geef daar is een antwoord op zou dat mogelijk zijn?

zet uw grijze cellen is aan het werk,mogelijk komt er een op lossing!

groeten Harry

• Harry

ik heb vaak aan scooters achteraan 2 kleine wieltjes gezien, waarvoor dienen die?

zijn die soms om een wielie tegen te gaan?

gaarne antwoord

groeten

Harry

• Albert Bolink

100 punten voor je, soms wil je te snel optrekken en dan bestaat de kans dat je achterovergaat, daarom zal er ook geen scootmobiel zijn met stoeltjes achter elkaar!

• Harry

bedankt voor je antwoord.

het korte armpjes waar die wieltjes op zitten voldoen voor een persoon, maar als die armpjes langer zijn kunnen ze ook een grotere kracht verwerken , doordat de hefboom werking groter is ,volgens mij kan dan een langere slee gemonteerd worden zodat de stoel verder naar achteren gaat ,en omdat er voorin ook een persoon zit zorgt die er toch ook voor dat er minder kracht komt voor een wielie.zie ik het verkeerd ?

groeten Harry

• Albert Bolink

NEE dus, hoe langer die armpjes hoe groter de kans op doorbuigen net als een lucifer. Probeer maar eens een korte lucifer met je vingers door te buigen. Je zou eventueel wel voorin een tegengewicht kunnen maken zodat ie minder snel achterover gaat. In de oudere VW Kever werd vaak voorin een zak met zand gelegd scheelde enorm in de wegligging !(tu)

• Harry

Bedankt

ik zal er rekening mee houden

Harry