Scootmobiel & WMO

  • Albert Bolink

    Ik denk er toch overna om eens op een andere manier bij de WMO te gaan bedelen voor een scootmobiel, maar wie weet wat zo ongeveer de meest verstrekte modellen zijn die het WMO verstrekt. En wordt dat landelijk of gemeentelijk bepaald.

    Wat bedoel ik daar mee: Kan de gemeente zelf bij een scootmobieldealer een bestelling doen voor een scootmobiel of is er een landelijk depot waar de gemeente ze weer besteld. En waar ik ook benieuwd naar ben is de gemiddelde prijs van de door WMO verstrekte scootmobiels.

  • Mari

    Iedere WMO afd. van de gemeente mag zelf bepalen welke scootmobielen zij in natura vergoeden. Je kunt, als er een scootmobiel toegewezen wordt, ook voor een PGB kiezen, zodat je zelf met dat budget kunt gaan shoppen bij andere leveranciers en zelf afspraken kunt maken over de service etc. Dus ik kan je geen antwoord geven welke scootmobielen jouw gemeente vergoed, meestal gaat het wel om de goedkoopste, adequate voorziening. Ik denk dat je het best contact op kunt nemen met de afd. WMO van je gemeente.

    Succes!

  • nannie de jong

    goedenavond

    ik heb al jaren een scootmobiel van de wmo

    ik heb nooit hoeven te betalen en nu kreeg ik een brief van de gemeente dat ik moet betalen voor alle voorzieningen die ik al meer dan16jaar gebruikt.ik heb een traplift

    en een scootmobiel .en nu word de regeling

    per maan d een bedrag betalen voor beiden voorzieningen

    voor zolang je het gebruikt

    maar ze vragen zich niet af hoe ik dit moet en waarvan,van die 800 per maand zeker die ik beurt van uwv

    dan nemen ze het maar terug en slopen ze die {net nieuwe traplift] er maar weer uit

    dan slaap ik wel beneden op de bank,en zie ik wel een scootmobiel op internet te kopen

    zijn ze GEK geworden daar.

    zijn er nog meer gemeentes waar ze dit nu in ene keer al die mensen dit aandoen

    nou dan hoor ik dit heel graag

    want dan is het

    weg vrijheid weg zelfstandigheid en HALLO ELLENDE en EENZAAMHEID

  • Albert Bolink

    1 april j.l. een compleet nieuwe trophy6 gekregen via gemeente hengelo. Met dank aan de gemeente hengelo , de intake consulente en met dank aan welzorg hengelo !!

  • Rico

    Hallo Albert,

    Ik zie dat je al een aantal jaren rond tuft met een Trophy 6. Wordt hij vaak gebruikt? Hoe doet hij het in de praktijk? Een bekende van ons heeft een Trophy 5, en zij is er niet echt over de spreken, dwz, over de kwaliteit er van.

    M'n vrouw heeft pas een proefrit gemaakt met een nieuw model Sterling (Elite 2 Plus) en met een Trophy 6. Haar huidige scootmobiel is nog van de WMO, maar een nieuwe kunnen we net zo goed zelf gaan aanschaffen vanwege de hoge eigen bijdrage tegenwoordig. Maar het moet wel een betrouwbaar en comfortabel ding zijn, en hij wordt 365 dagen per jaar gebruikt.

    Groet,

    Rico