scooter voor 2 personen

• Harry

heb al eens geschreven om een scootmobiel om te bouwen naar twee personen,werd mij afgeraden.

aangezien mijn vrouw parkinson heeft en zelf geen scoot kan besturen,moest ik toch wat doen.

ik heb me een invaliden voertuig CANTA aangeschaft daarin kan ik met mijn vrouw lekker toeren en droog blijven.

dit karretje rijd 45km /uur heeft een benzine motor dus geen last van een lege accu om thuis te komen.achter in is een plaats voor een rollater,

en voor wat bagage. daar gaan we deze zomer mee op vacantie.

mijn vrouw is zeer gelukkig dat ze nu ook mee kan. ik ook.

groeten

Harry

• Mira

Hallo Harry,

Fijn hè, een canta, ik heb er ook één en heb er veel plezier van.

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst!

Groet Mira

• AlbertBolink

Als de CANTA een invalidenvoertuig is mag ie wettelijk maar 25 KM per uur en is maximaal 110cm breed. Is de CANTA een brommobiel dan mag ie inderdaad 45 KM per uur. Volgens google komt er bij de CANTA deze wagen uit en dat is echt de invalidenwagen !!

• buurman89@gmail.com

De canta ( carretje) val voor de wet onder bromfiets en dus ook alle regels daarvoor zijn geldig dus niet op de stoep rijden wel pakeren en niet in winkelgebieden. En voor invalidenvoertuigen is er geen grens van 25 wel boven de 25 moet je een helm op en gelden ook de bromfgiets regels en op de stoep mag je altijd maar 6 km

• Joachim Lubberts

De opmerking over de snelheid van het gehandicaptenvoertuig klopt niet. In het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens staat:

Artikel 20

Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;

b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:

1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur;

2. op de rijbaan 45 km per uur;

c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.