Scootmobiel kan nieuwe winkels niet eens in'
Daar sta je dan met je scootmobiel voor de lift van de nieuwe winkels van Action, Zeeman en Blokker aan de Vermiljoenweg in Zaandam. Wil je naar boven om de winkel te bezoeken, kan de scootmobiel er niet in. Sandra Zuidema uit Zaandam maakt zich er behoorlijk kwaad om. ,,Te gek eigenlijk. Het was ook een vreemde gewaarwording. Sta ik met mijn vader, die met een scootmobiel rijdt, voor de lift en we kunnen niet verder. De scootmobiel is gewoon te groot voor de lift. Voor mijn vader is het nou eenmaal niet mogelijk met de trap naar boven te gaan. Hij kan maar een stukje lopen.''
De Zaandamse is dan ook heel verbaasd dat er geen grotere lift is gemaakt. ,, Er zijn twee mooi roltrappen gemaakt, maar daar kan mijn vader geen gebruik van maken. Een medewerkster zei dat ze er wel meer klachten over had gehad.''
Het pand van de voormalige bibliotheek is eigendom van de Kroonenberg Groep uit Amsterdam. Dat zegt: ,,We houden ons aan de wettelijke eisen. We hebben nog eens gemeten. De lift is tachtig centimeter breed en 1.35 meter diep. Dat moet geen probleem zijn voor de gemiddelde rolstoel en scootmobiel. Omdat we voldoen aan de wettelijke regels zijn we niet van plan om de lift aan te passen.''
Bron: