fietskar

• wim van son

mag ik een fietskar achter de scootmobiet hebben

• Albert Bolink

Dat zul je aan de verstrekker van de scootmobiel moeten vragen. Hier in hengelo rijd Cowboy William B Cody met een Trophy6 en een karretje waar normaal de kids inzitten!

• Lei

Het is toegestaan met een aanhangertje achter de scootmobiel te rijden.

Onlangs nog tel. contact gehad met een verkeersagent. Achter een fiets mag ook een aanhangertje afhankelijk van de breedte.

Als een scootmobiel op de weg rijdt gelden de verkeersregels als een fietser.

Nergens in de wet staat dat het niet toegestaan is een aanhangwagen achter een scootmobiel voort te bewegen.

In artikel 5.18.58 van het Voertuigreglement is de volgende bepaling op genomen t.a.v het voortbewegen van een aanhangwagen achter een bromfiets:

Aanhangwagens moeten zodanig aan een fiets of een bromfiets zijn verbonden dat de koppeling zowel bewegingen toelaat om een horizontale as als om een verticale as, loodrecht op de lengte-as van de motorfiets of bromfiets; indien een aanhangwagen meer dan een wiel heeft, moet de koppling bovendien bewegingen om een as in de lengterichting van het trekkende voertuig toelaten".

Op http://www.scoottiegids.nl is op het Forum er ook over gediscussieerd.

Lei

• Albert Bolink

JA OK wettelijk is het toegestaan, maar wat zegt de verstrekker / eigenaar van de scootmobiel als JIJ een aanhangwagentje er achter doet. Want heb je er één via de WMO mag je in principe er nog geen extra schroefje voor houder tomtom of noem maar wat op in draaien. Je moet overal toestemming voor vragen.

• mama

Ik heb het al gedaan en ga het nu weer doen. eerst achter een sterling elite (heel makkelijk te bevestigen aan de taxibeugel zonder dat je een schroef in de scoot hoeft te zetten) en straks achter een booster trophy (aan het rollatorrekje). ik moet wel, want ik heb twee kinderen. jammer als iemand er problemen mee heeft. daar heb ik geen boodschap meer aan. het alternatief is iemand die constant met me mee gaat om de kids te vervoeren (das nog eens een dure hulp voor de gemeente de hele dag) of een rete dure scootmobiel a 10.000. gaat prima en hoeft totaal geen schade aan te brengen. Wel zorgen dat de fietskar altijd goed gezekerd is en een grote vlag zodat het opvalt (met name voor auto's)!