Tiny School uit Reek ontwerpt speciaal vervoersmiddel “de Achterspan”

• Albert Bolink

Tiny School uit Reek ontwerpt speciaal vervoersmiddel “de Achterspan”

REEK- Wat moet je doen als je een vervoermiddel nodig hebt dat nog niet bestaat?

Bij de pakken neerzitten of een nieuw vervoermiddel ontwerpen.

Petra en Tiny op pad met hun Scootmobiel en Achterspan

Foto: Ton Cruijsen

Dat laatste vereist technisch inzicht en handigheid. Tiny School uit Reek bezit beide eigenschappen en daarom ontwierp hij een ‘achterspan’.

Zijn vrouw Petra heeft een scootmobiel en omdat Tiny zelf ook moeilijk kan lopen, heeft hij een soort rijdend platformpje ontwikkelt dat hij achter aan de scootmobiel kan bevestigen en waarop hij kan gaan staan.

En vervolgens lift hij gewoon met zijn vrouw mee.

Ze hebben Keulen al verkend op deze wijze en onlangs ook een natuurgebied in de omgeving van Roermond.

Geheel zonder bekijks blijft het ‘tandemvoertuig’ niet en menig voorbijganger laat een blijk van verwondering op zijn gezicht achter.

Een naam bestaat er niet voor het voortuig en daarom heeft Tiny het maar ‘achterspan’ gedoopt.

Bronvermelding:

http://www.deomroeper.nl/nieuws/tiny-school-uit-reek-ontwerpt-speciaal-vervoersmiddel-de-achterspan/

• harry

Geachte Tiny

ik heb ook een LUNA van PRIDE .

mijn vrouw heeft parkingson en loopt moeilijk,

heeft de scoot nog een aanpassing nodig ,omdat de motor nu veel harder moet trekken ?

heb zelf ook al eens gedacht ,maar mijn vrouw wil dat niet ,nu heeft ze uw foto gezien en nu zegt ze misschien wil ik dat ook wel

groeten

Harry