'Zetel in de hemel voor uitvinder scootmobiel'

Mevrouw en meneer Van Rijn uit Kelbergen zitten in de zon in de Amsterdamse Poort te praten met een vriendin, mevrouw Kuiken. Alle 3 zitten ze in een scootmobiel. “Mensen denken dat een invalide altijd zielig is” zegt meneer Van Rijn. “Ik heb iets met mijn benen, niet met mijn hoofd” voegt mevrouw Kuiken toe.

Op de vraag wat hun zorgen of gedachten zijn vandaag komt een verrassend vrolijk antwoord. “We genieten van het mooie weer. Nu kunnen we nog lekker naar buiten rijden. Dadelijk met de winter, gaat dat niet meer” zegt meneer Van Rijn.

Dankbaar voor de Scootmobiel

Hij heeft 14 jaar al een scootmobiel. “Na een leven lang werken zijn mijn benen op.” Zijn vrouw heeft sinds een jaar een scootmobiel en mevrouw Kuiken al 15 jaar: “Diegene die deze dingen heeft uitgevonden, verdient een stoel in de hemel!” Daar zijn de andere 2 het volledig mee eens.

Niet afhankelijk van OV

“We rijden zomers naar onze kinderen in Diemen en we rijden ook graag naar Duivendrecht. We zijn nergen van afhankelijk, geen OV ofzo. Soms moeten we weleens een omweg nemen om een hoge brug of een slecht fietspad te omzeilen” zegt meneer Van Rijn. “Ik ben ooit eens naar Harderwijk gereden“ zegt mevrouw Kuiken, dan laat ze een stilte vallen en bekent: ”Dat was wel vanuit Putten.”

Zelf boodschappen doen

Meneer Van Rijn: “We kunnen onze eigen boodschappen doen.” Mevrouw Van Rijn vult weer aan: “Je kunt het ook thuis laten bezorgen maar dat kost 8 euro per keer extra. Dat is veel te veel.” Meneer Van Rijn met een brede grijns: “Dadelijk gaan we de Albert Heijn terroriseren!”

Bronvermelding:

http://www.buurtleven.nl/nieuws/bericht/42593/-27Zetel-in-de-hemel-voor-uitvinder-scootmobiel-27