scootmobiel Oblix

  • bassie_euser@hotmail.com

    Ik wil een nieuwe scootmobiel kopen en niet meer afhankelijk zijn van de WMO

    Ik heb mijn oog laten vallen op de Oblix van scootmobile4all uit Hoorn

    Wie heeft er meerdere jaren ervaring met deze scootmobiel Oblix?

    Hij schijnt van Chinese makelij te zijn en dat word ik een beetje huiverig

    Wie kan mij wat meer vertellen over de betrouwbaarheid en onderhoudskosten?

    Vr gr

    Bas

  • harry

    Beste Bas ,

    Binnen een half jaar valt alles uit elkaar je krijgt over het algemeen overal volledige garantie, maar bij Obelix een half jaar op de motor. Je weet niet waar je aan begint, begrijp uberhaupt niet dat dat model door de europeese norm komt( chinese meuk). Ik heb research gedaan en geen enkele scootmobiel aanbieder verkoopt die troep!

    Ik wil je keuze niet beinvloeden maar begin er niet aan want je zult op deze woorden terug komen. Veel succes verder met het maken van een goede keuze.

    Met een sympathieke groet,

    Harry

  • Scootmobiel-comfortabel.nl

    Beste Bas,

    Ik sluit mij volledig bij Harry aan ik heb hier al meerdere vervelende verhalen over gehoord.

    Ik begrijp dat de aanschaf van een scootmobiel een pittige uitgave is maar ik zou dan toch ietsjes meer uitgeven (indien mogelijk uiteraard) en voor meer zekerheid kiezen.

    Met vriendelijke groet,

    Olof Geurts

    Scootmobiel-comfortabel.nl

  • branka

    ik heb al zo'n 24 maanden een lease oblix . ik ben er echt blij mee, gezien de oude scootmobielen van de gemeente. Na 14 maanden werd er netjes onderhoud aan verricht.

  • Tea

    Hoi forumleden,

    Ik heb een Megapoint jazz gekocht een topbedrijf met heel veel importervaring.

    De jazz lijkt erg veel op de oblix maar is €400 goedkoper.

    Voor alle duidelijkheid ik heb voor de jazz gekozen na heel veel speurwerk op internet diegene die zegt Chinese meuk zou zelf eens moeten surfen de freerider erg mooi en heel duur wordt in China en Taiwan geproduceerd (een zeer gerenommeerd merk)

    Ik krijg een beetje het idee dat de zogenaamde gevestigde merken het niet zo prettig vinden dat er bedrijven zijn welke een mooi product als de oblix en de Jazz afkraken omdat dit omzet kost.

    Groetjes Tea van Herk

  • Henk Jan

    Deze “Tea” is van Megapoint zelf.KIJK UIT

  • Joost

    Ik heb ook de Jazz gekocht bij Megapoint. Dit is dezelfde scootmobiel als de Oblix bij Scootmobile4all, alleen bij megapoint 500 euries goedkoper!

    Ik ben erg tevreden met de scootmobiel, ik heb er veel bekijks mee. Alleen bij regen pak ik de oude scoot, want als je met de Oblix of Jazz door een plas rijdt sta je meteen stil.

    Groetjes Joost

  • Patrick

    Heb ook wat onderzoek gedaan :

    Scootmobiel Mango 4 wiel , pittig aan de prijs : made in Taiwan

    Afikim Breeze 3/4 wiel , stevige prijs : made in Israel

  • joop

    Al zes jaar ervaring met diverse soorten en maten scootmobielen. Sinds kort via de WMO een elektrische rolstoel en het is het

    één of het ander. Dus sinds twee maanden de bezitter van een Oblix waarvan één maand stilstand door pech. Op diverse

    blogs lees ik net zoveel positieve als negatieve reactie's.

    In die periode 5 x de woning niet gehaald en zelfs 1x door de politie thuis gebracht, want….lopen is er helaas niet meer bij.

    Twee maal is de ANWB opgetrommeld en kreeg het niet voor elkaar de Oblix niet rijdend te krijgen.

    Volgens die ANWB man na meten is weten…..

    De capacateitsmeter heeft een afwijking van meer dan 40 % Hij staat dus nog keurig in het groene vlak als die na enkele

    honderden meters het voor gezien houd.De snelheidsregelaar defect en bij oneffenheden in de weg klapt de achterzijde

    tegen het wegdek. Kortom letterlijk en figuurlijk een slechte start!

    De enige ritjes die ik nu nog incidenteel maakt is naar de buurtsuper twee straten verder.

    Tevens vroeg de ANWB monteur wat het max, gebruiksgewicht was. Geen idee, staat ook niet in de folder op de site van deze

    leverancier uit Hoorn. Met mijn 122 kg en een tas boodschappen al gauw aan de 130 kg.

    De aangegeven maximale radius van 50 km is onder optimale condities aldus de ANWB man.Dus geen vorst, effen wegdek,

    niet of nauwelijks hellingpercentage en matige snelheid. Zo hoor je nog eens wat als leek.Overigens is de folder in het engels met

    nogal wat technische termen, dus het woordenboek erbij.

    Bij volle lading is sprake van wheellie's, dus ga regelmatig op de achterwielen het pad af. Dat is schrikken!

    Als laatste de service. Bij de fa. Doove en ligtvoet maximaal binnen twee dagen de monteur op de stoep. Bij de huidige leverancier

    is dit heel andere koek.

    Nu de vraagjes….

    Wie weet het maximum toelaatbare gewicht van de Oblix,

    Is de informatie van de ANWB man juist,

    Hoe zijn de ervaringen met de Oblix van andere gebruikers en de service van het bedrijf uit Hoorn.

    Graag jullie reacties,

    Groeten,

    Joop

  • koos lossie

    Maximum gebruikersgewicht in KG 150

    en die in hoorn zou ik nooit aan beginnen ik zelf heb na 14 maanden zeer veel problemen met dat zooitje daar accu oplader is kapot blijf door laden dus alle accu's zijn opgeblazen maar meneer zeg gerust zit maar 6 maanden garantie op wetboek 7 artikel 17 kan die niet nu heeft die een advocaat achter hem aan schade schik niet 825 euro heb je bijna een nieuwe voor bij megapoint .