Komende week krijg ik de Obelix !!

  • pieter

    Ik mid het volgende op de specificatie:

    - Bandenspanning

    - Bandenmaat

    - Dat het anti lekbanden zijn

    - Dat het achterveer systeem is verniewd.

  • pieter

    Was dit het??????????X(

  • Janny

    Ik heb nu nog een gewone scootmobiel van revatak ook geweldig goed, maar nu ik een nogal hoge eigen bijdrage aan het wmo moet betalen is het goedkoper om er zelf 1 te kopen, en de oblix ziet er mooi uit, is deze scootmobiel veel groter dan een gewone scoot, en hebben jullie nog geen problemen gehad?

    Alvast bedankt.

  • mar

    ik wil ook een oblix kopen, motor is meestal zo 1200watt en van een oblix maar 400watt, is dat dan wel voldoende??

    maar nu zag ik op internet nog zo chinees ding nieuw tekoop staan en die noemen ze weer anders, hij is volgens mij precies hetzelfde, maar daar staat bij dat hij niet door het pgb word geaccepteerd, je kan er ook geen service contract voor afsluiten en kost 1500 euro bij dat bedrijf.

    als dat dezelfde is als de oblix, dan ga ik toch twijfelen of die dan wel goed is.

    mvg mar

  • Rico

    Mijn vrouw heeft nu ook een Revatak, die prima bevalt. Maar ook bij ons zijn de WMO-regels zodanig gewijzigd dat we met een 100% eigen bijdrage te maken gaan krijgen. Dus ook wij kijken inmiddels naar alternatieven.

    Wat mij idd ook opvalt is dat de motor van de Oblix slechts 400 Watt is. Toch claimt men 23 km/h, maar duurt het dan een eeuwigheid om die snelheid te bereiken? M'n vrouw gebruikt de scootmobiel zeer intensief. De Solo die ze nu heeft staat na nog geen 4 jaar op dik 11000 km. En ze is helemaal gewend aan de 19 km/h die hij rijdt, dus ze wil er niet op achteruit gaan ;-)

    Hoe lang is de Oblix al op de markt? Hij wordt ook aangeboden onder een andere naam, maar die kan ik zo snel niet meer vinden.

    Groet,

    Rico

  • AlbertBolink

    YES, ik krijg binnenkort de nieuwste uitvoering met de vering . Graag jullie reactie's hoe deze vering bevalt, want dat de Oblix of Obelix een perfecte kar was wist ik al. Vele kilometers gemaakt en ga de ouwe inruilen!!!

  • janny

    Fijn dat je er tevreden mee bent, ik weet nog niet of ik er een neem, kan te weinig positieve reacties vinden, en ik kan het echt niet hebben dat ik ergens kom stil te staan, dus nog iemand een opmerking of een alternatief welke scootmobiel wel goed is.

  • AlbertBolink

    Nou laatste nieuws, ik heb hem dus 5 april gekregen en hij doet het prima. Alles er op en er aan wat een scootmobiel moet hebben. Wat ik nog wel mis is een dagteller of normale kmteller op deze scoot, dat zou de importeur misschien eens met de fabrikant moeten overleggen of dat mogelijk is. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat elk extra accessoir ook doorberekend moet worden!

  • Jack

    Hallo Albert,

    ik las dat je erg tevreden bent over de Oblix.

    Nu mijn vraag? hoe lang gaan de accu's mee, en weet je ook wat die kosten.

    Vriendelijke groet

    Jack

  • Albert Bolink

    Ik rijd er ongeveer 50 km mee tijdens een tochtje, MAAR letop die km's heb je gevoelsmatig of je zet een android gsm ( met kilometerteller - echt waar ) op je scootmobiel. Heb ik ook ideaal voor navigatie. Maar ik blijf het een super scootmobiel vinden. Ben laatst aan de urineweg geopereerd - vanaf de prostaat - en das best gevoelig , maar dankzij de vering niets extra pijn gemerkt! Enne ik zit te antwoorden op een leen PC eigen is kaduk !