Al zes jaar ervaring met diverse soorten en maten scootmobielen. Sinds kort via de WMO een elektrische rolstoel en het is het
één of het ander. Dus sinds twee maanden de bezitter van een Oblix waarvan één maand stilstand door pech. Op diverse
blogs lees ik net zoveel positieve als negatieve reactie's.
In die periode 5 x de woning niet gehaald en zelfs 1x door de politie thuis gebracht, want….lopen is er helaas niet meer bij.
Twee maal is de ANWB opgetrommeld en kreeg het niet voor elkaar de Oblix niet rijdend te krijgen.
Volgens die ANWB man na meten is weten…..
De capacateitsmeter heeft een afwijking van meer dan 40 % Hij staat dus nog keurig in het groene vlak als die na enkele
honderden meters het voor gezien houd.De snelheidsregelaar defect en bij oneffenheden in de weg klapt de achterzijde
tegen het wegdek. Kortom letterlijk en figuurlijk een slechte start!
De enige ritjes die ik nu nog incidenteel maakt is naar de buurtsuper twee straten verder.
Tevens vroeg de ANWB monteur wat het max, gebruiksgewicht was. Geen idee, staat ook niet in de folder op de site van deze
leverancier uit Hoorn. Met mijn 122 kg en een tas boodschappen al gauw aan de 130 kg.
De aangegeven maximale radius van 50 km is onder optimale condities aldus de ANWB man.Dus geen vorst, effen wegdek,
niet of nauwelijks hellingpercentage en matige snelheid. Zo hoor je nog eens wat als leek.Overigens is de folder in het engels met
nogal wat technische termen, dus het woordenboek erbij.
Bij volle lading is sprake van wheellie's, dus ga regelmatig op de achterwielen het pad af. Dat is schrikken!
Als laatste de service. Bij de fa. Doove en ligtvoet maximaal binnen twee dagen de monteur op de stoep. Bij de huidige leverancier
is dit heel andere koek.
Nu de vraagjes….
Wie weet het maximum toelaatbare gewicht van de Oblix,
Is de informatie van de ANWB man juist,
Hoe zijn de ervaringen met de Oblix van andere gebruikers en de service van het bedrijf uit Hoorn.
Graag jullie reacties,
Groeten,
Joop